Contribution of the class tutor to the relation school-family
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513 |
Resumo: | It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results. |
id |
PUC_RS-18_561f6fde9304b5943d505931de828fd9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5513 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Contribution of the class tutor to the relation school-familyContributos do director de turma para a relação escola-famíliaRelação escola-famíliadirector de turmaestratégias de aproximação às famílias.It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results.O presente artigo pretende divulgar os resultados de uma investigação desenvolvida numa escola básica em que se construíram e aplicaram instrumentos; questionários, entrevistas e análise de alguns documentos produzidos pela escola que permitissem perceber que iniciativas toma o director de turma para conhecer as famílias dos alunos. De uma maneira geral, todos os actores educativos consideraram que o director de turma pode contribuir para que a escola conheça melhor as famílias dos alunos. Como estratégias propiciadoras de resultados positivos os directores de turma referiram: os atendimentos individuais, as reuniões de encarregados de educação e os inquéritos realizados aos alunos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-07-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513Educação; Vol. 32 No. 2 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 2 (2009)Educação; v. 32 n. 2 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513/4010Alho, Susana Maria da Silva PereiraNunes, Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T13:57:15Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5513Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T13:57:15Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contribution of the class tutor to the relation school-family Contributos do director de turma para a relação escola-família |
title |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
spellingShingle |
Contribution of the class tutor to the relation school-family Alho, Susana Maria da Silva Pereira Relação escola-família director de turma estratégias de aproximação às famílias. |
title_short |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
title_full |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
title_fullStr |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
title_full_unstemmed |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
title_sort |
Contribution of the class tutor to the relation school-family |
author |
Alho, Susana Maria da Silva Pereira |
author_facet |
Alho, Susana Maria da Silva Pereira Nunes, Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Nunes, Cristina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alho, Susana Maria da Silva Pereira Nunes, Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Relação escola-família director de turma estratégias de aproximação às famílias. |
topic |
Relação escola-família director de turma estratégias de aproximação às famílias. |
description |
It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-07-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513/4010 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 32 No. 2 (2009) Educação; Vol. 32 Núm. 2 (2009) Educação; v. 32 n. 2 (2009) 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128742933561344 |