Generation of environments: three articulated concepts

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rego, Nelson
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780
Resumo: The objective of this article is to expose three concepts, or idea connections, articulators of the concept of generation of environments: the relation environment round/environment among, the establishing interpretation, the dialogal relation of the logisc/dialogal relation of the dialogue. These concepts have been consolidated as idea connections and operational bases for the concept of generation of environments along the course of dialogues with several practices.
id PUC_RS-18_8ac5875cd934c836c32f60a409d8e5b7
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6780
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Generation of environments: three articulated conceptsGeração de ambiências: três conceitos articuladoresGeração de ambiênciasgeografiaeducação formal e não-formalmeiointerpretaçãodialógicapráticas.The objective of this article is to expose three concepts, or idea connections, articulators of the concept of generation of environments: the relation environment round/environment among, the establishing interpretation, the dialogal relation of the logisc/dialogal relation of the dialogue. These concepts have been consolidated as idea connections and operational bases for the concept of generation of environments along the course of dialogues with several practices.O objetivo deste artigo é expor três conceitos, ou nexos ideativos, articuladores do conceito de geração de ambiências: a relação meio em torno/meio entre, a interpretação instauradora, a relação dialógica das lógicas/dialógica do diálogo. Esses conceitos têm sido consolidados como nexos ideativos e bases operacionais para o conceito de geração de ambiências, ao longo de um percurso de diálogos com diversas práticas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780Educação; Vol. 33 No. 1 (2010)Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2010)Educação; v. 33 n. 1 (2010)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780/4946Rego, Nelsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-24T17:48:50Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6780Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2017-02-24T17:48:50Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Generation of environments: three articulated concepts
Geração de ambiências: três conceitos articuladores
title Generation of environments: three articulated concepts
spellingShingle Generation of environments: three articulated concepts
Rego, Nelson
Geração de ambiências
geografia
educação formal e não-formal
meio
interpretação
dialógica
práticas.
title_short Generation of environments: three articulated concepts
title_full Generation of environments: three articulated concepts
title_fullStr Generation of environments: three articulated concepts
title_full_unstemmed Generation of environments: three articulated concepts
title_sort Generation of environments: three articulated concepts
author Rego, Nelson
author_facet Rego, Nelson
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rego, Nelson
dc.subject.por.fl_str_mv Geração de ambiências
geografia
educação formal e não-formal
meio
interpretação
dialógica
práticas.
topic Geração de ambiências
geografia
educação formal e não-formal
meio
interpretação
dialógica
práticas.
description The objective of this article is to expose three concepts, or idea connections, articulators of the concept of generation of environments: the relation environment round/environment among, the establishing interpretation, the dialogal relation of the logisc/dialogal relation of the dialogue. These concepts have been consolidated as idea connections and operational bases for the concept of generation of environments along the course of dialogues with several practices.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/6780/4946
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 33 No. 1 (2010)
Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2010)
Educação; v. 33 n. 1 (2010)
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128742978650112