Reflections on Initial Teacher Educatio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074 |
Resumo: | This paper discusses a number of reflections on what are considered to be key issues in initial teacher education. Drawing upon work carried out in the context of teacher education and in research over the last years, this paper analyses the process of becoming a teacher, the complex and problematic nature of teaching, theory and practice in initial teacher education and the role of research and reflection, and the role and influence of teacher educators. The paper concludes with some aspects that might be developed further in the context of educational research. |
id |
PUC_RS-18_da789d4f5ccef0d39d0b87a78e2bd385 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8074 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Reflections on Initial Teacher EducatioAlgumas Reflexões em Torno da Formação Inicial de Professoresinitial teacher educationteacher educatorsviews of the teacherprofessional socialization.formação inicialformadores de professoresconcepção de professorsocialização profissional.This paper discusses a number of reflections on what are considered to be key issues in initial teacher education. Drawing upon work carried out in the context of teacher education and in research over the last years, this paper analyses the process of becoming a teacher, the complex and problematic nature of teaching, theory and practice in initial teacher education and the role of research and reflection, and the role and influence of teacher educators. The paper concludes with some aspects that might be developed further in the context of educational research.Neste artigo apresentamos um conjunto de reflexões sobre aquilo que consideramos como (alguns dos) aspectos essenciais na formação inicial de professores. Este exercício decorre dos trabalhos em que temos estado envolvidas ao longo dos últimos anos, quer na formação de professores, quer em projectos de investigação que temos vindo a realizar neste domínio. Mais concretamente, reflectimos sobre o processo de tornar-se professor, a natureza complexa e problemática do ensino, a teoria e a prática na formação inicial e o papel da investigação e da reflexão e ainda o papel e influência dos formadores de professores. Terminamos com algumas pistas que poderão ser objecto de maior investigação e reflexão no futuro.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074Educação; Vol. 33 No. 3 (2010): Dossier - Teacher Education, curriculum and practiceEducação; Vol. 33 Núm. 3 (2010): Dossiê - Formação de professores, currículo e práticaEducação; v. 33 n. 3 (2010): Dossiê - Formação de professores, currículo e prática1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074/5715Flores, Maria Assunçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-07T13:21:58Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8074Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-07T13:21:58Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflections on Initial Teacher Educatio Algumas Reflexões em Torno da Formação Inicial de Professores |
title |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
spellingShingle |
Reflections on Initial Teacher Educatio Flores, Maria Assunção initial teacher education teacher educators views of the teacher professional socialization. formação inicial formadores de professores concepção de professor socialização profissional. |
title_short |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
title_full |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
title_fullStr |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
title_full_unstemmed |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
title_sort |
Reflections on Initial Teacher Educatio |
author |
Flores, Maria Assunção |
author_facet |
Flores, Maria Assunção |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Flores, Maria Assunção |
dc.subject.por.fl_str_mv |
initial teacher education teacher educators views of the teacher professional socialization. formação inicial formadores de professores concepção de professor socialização profissional. |
topic |
initial teacher education teacher educators views of the teacher professional socialization. formação inicial formadores de professores concepção de professor socialização profissional. |
description |
This paper discusses a number of reflections on what are considered to be key issues in initial teacher education. Drawing upon work carried out in the context of teacher education and in research over the last years, this paper analyses the process of becoming a teacher, the complex and problematic nature of teaching, theory and practice in initial teacher education and the role of research and reflection, and the role and influence of teacher educators. The paper concludes with some aspects that might be developed further in the context of educational research. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/8074/5715 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 33 No. 3 (2010): Dossier - Teacher Education, curriculum and practice Educação; Vol. 33 Núm. 3 (2010): Dossiê - Formação de professores, currículo e prática Educação; v. 33 n. 3 (2010): Dossiê - Formação de professores, currículo e prática 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128743020593152 |