What bimodal bilingual have to say about bilingual developing?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Quadros, Ronice Müller de
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Lillo-Martin, Diane, Chen Pichler, Deborah
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Letras de Hoje (Online)
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12565
Resumo: The goal of this work is to present what our research with hearing children from Deaf parents, acquiring Brazilian Sign Language (Libras) and Portuguese, and American Sign Language (ASL) and English (LILLO-MARTIN ET. AL. 2010) have to say about bilingual development. The data analyzed in this study is part of the database of spontaneous interactions collected longitudinally, alternating contexts of sign and spoken languages. Moreover, there is data from experimental studies with tests in both pairs of languages that is incorporated to the present study. A general view about previous studies related to bimodal bilingual acquisition with hearing children, from “deaf” parents, will be presented. Then, we will show some linguistics aspects of this kind of acquisition found in our study and discuss about bilingual acquisition.
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spelling What bimodal bilingual have to say about bilingual developing?O que bilíngues bimodais tem a nos dizer sobre desenvolvimento bilíngue?Bilingual acquisitionBimodal acquisitionSign languagesSpoken languagesAquisição bilíngueAquisição bimodalLínguas de sinaisPsicolinguísticaThe goal of this work is to present what our research with hearing children from Deaf parents, acquiring Brazilian Sign Language (Libras) and Portuguese, and American Sign Language (ASL) and English (LILLO-MARTIN ET. AL. 2010) have to say about bilingual development. The data analyzed in this study is part of the database of spontaneous interactions collected longitudinally, alternating contexts of sign and spoken languages. Moreover, there is data from experimental studies with tests in both pairs of languages that is incorporated to the present study. A general view about previous studies related to bimodal bilingual acquisition with hearing children, from “deaf” parents, will be presented. Then, we will show some linguistics aspects of this kind of acquisition found in our study and discuss about bilingual acquisition.O objetivo deste trabalho é apresentar o que as pesquisas que estamos desenvolvendo com crianças ouvintes, filhas de pais surdos, adquirindo Língua Brasileira de Sinais (Libras) e Português e Língua de Sinais Americana (ASL) e Inglês (LILLO-MARTIN ET. AL. 2010) têm a nos dizer sobre desenvolvimento bilíngue. Os dados deste estudo fazem parte de um banco de dados de interações espontâneas coletadas longitudinalmente, alternando contextos de aquisição da Libras e do Português como língua alvo, no Brasil e dados coletados longitudinalmente, nos mesmos contextos, de crianças adquirindo ASL e Inglês . Além disso, há também dados do estudo experimental com testes aplicados tanto na Libras e no Português, como na ASL e no Inglês que se agregam ao presente estudo. Uma visão geral dos estudos desenvolvidos sobre a aquisição bilíngue bimodal por crianças ouvintes, filhas de pais surdos, será apresentada e, então, serão expostos alguns aspectos linguísticos deste tipo de aquisição, considerando as discussões sobre aquisição bilíngue.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLinguísticaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12565Letras de Hoje; Vol. 48 No. 3 (2013): Topics in Mother (L1) and Second (L2) Language Acquisition; 380-388Letras de Hoje; Vol. 48 Núm. 3 (2013): Tópicos em Aquisição de Língua Materna (L1) e Segunda Língua (L2); 380-388Letras de Hoje; v. 48 n. 3 (2013): Tópicos em Aquisição de Língua Materna (L1) e Segunda Língua (L2); 380-3881984-77260101-3335reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSengporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12565/9918https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12565/9927Quadros, Ronice Müller deLillo-Martin, DianeChen Pichler, Deborahinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-11T16:28:30Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12565Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2013-09-11T16:28:30Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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