Argumentative text comprehension in children
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/32158 |
Resumo: | The present study aims to investigate children´s ability to comprehend argumentative texts based on the analysis of different types of inferences: causal inferences, state inferences, and inferences of prediction. Children (aged 8 and 9 years old) were individually asked to read an argumentative text that was divided into five parts. Immediately after reading each part the children were asked inferential questions about the text, and questions which required an explanation, i.e. in which the child had to justify the answers given. The data were analysed according to the number of correct responses, and according to a qualitative analysis of the nature of the difficulties identified. It was observed that children in both age groups had no difficulties with causal inferences. It was also noticed that the 8-year-old children had difficulties with the inferences of prediction. |
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Argumentative text comprehension in childrenComprensión de texto argumentativo en niñosCompreensão de texto argumentativo em criançasArgumentative text. Text comprehension. Children.Texto argumentativo. Comprensión de texto. Niños.Texto argumentativo. Compreensão de texto. Crianças.The present study aims to investigate children´s ability to comprehend argumentative texts based on the analysis of different types of inferences: causal inferences, state inferences, and inferences of prediction. Children (aged 8 and 9 years old) were individually asked to read an argumentative text that was divided into five parts. Immediately after reading each part the children were asked inferential questions about the text, and questions which required an explanation, i.e. in which the child had to justify the answers given. The data were analysed according to the number of correct responses, and according to a qualitative analysis of the nature of the difficulties identified. It was observed that children in both age groups had no difficulties with causal inferences. It was also noticed that the 8-year-old children had difficulties with the inferences of prediction.El presente estudio tuvo por objetivo investigar la habilidad de los niños en comprender textos argumentativos a partir del establecimiento de diferentes tipos de inferencias: causales, de estado y de previsión. De forma individual, a los niños (8 y 9 años) se les solicitó leer un texto argumentativo segmentado en cinco partes. Inmediatamente después de la lectura de cada parte se hacían preguntas inferenciales acerca del texto y preguntas de explicación en que el niño tenía que justificar las respuestas dadas. Los datos fueron analizados en función del número de respuestas correctas y a partir de un análisis cualitativo acerca de la naturaleza de las dificultades presentadas. Se observó que los niños de ambos grupos de edad no tenían dificultades con las inferencias causales y que los niños de 8 años tenían dificultades en relación a las inferencias de previsión.O presente estudo teve por objetivo investigar a habilidade de crianças em compreender textos argumentativos a partir do estabelecimento de inferências de diferentes tipos: causais, de estado e de previsão. Crianças (8 e 9 anos) foram individualmente solicitadas a ler um texto argumentativo segmentado em cinco partes. Imediatamente, após a leitura de cada parte, eram feitas perguntas inferenciais acerca do texto e perguntas de explicação em que a criança tinha que justificar as respostas dadas. Os dados foram analisados em função do número de respostas corretas e a partir de uma análise qualitativa acerca da natureza das dificuldades apresentadas. Observou-se que as crianças de ambos os grupos etários não tinham dificuldades com as inferências causais e que as crianças de 8 anos tinham dificuldades em relação às inferências de previsão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-11-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLinguística; Compreensão da leitura; Consciência linguísticaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/3215810.15448/1984-7726.2019.2.32158Letras de Hoje; Vol. 54 No. 2 (2019); 202-210Letras de Hoje; Vol. 54 Núm. 2 (2019); 202-210Letras de Hoje; v. 54 n. 2 (2019); 202-2101984-77260101-333510.15448/1984-7726.2019.2reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/32158/19050Copyright (c) 2019 Letras de Hojehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Denise DiasSpinillo, Alina GalvãoLima, Ilka Dayanne Medrado2020-01-27T21:12:06Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/32158Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2020-01-27T21:12:06Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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