Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276 |
Resumo: | Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledge |
id |
PUC_SP-1_49bca6b2ec81a6a0f2667670cba92ba9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/13276 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Ferraz, Márcia Helena Mendeshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4256070H0Otaviani, Márcia Cristina2016-04-28T14:16:16Z2012-12-042012-10-20Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledgeJeremy Bentham (1748-1832) foi um filósofo inglês que viveu durante os séculos XVIII e XIX, em um período em que grandes acontecimentos ocorreram no mundo, não só no campo filosófico, mas também no econômico, e além de ser apresentado como o fundador da escola Utilitarista, e de sugerir novas idéias para assuntos sobre moral e legislação, Bentham buscou, também, trazer soluções e novas perspectivas para assuntos como educação. No livro Chrestomathia, Bentham expõe suas convicções sobre como o ensino deveria ser feito em uma escola padrão, a Chrestomathia School, conforme sua denominação. A principal função da escola seria a de promover a maior quantidade e melhor qualidade de conhecimento e, em conseqüência, de bem-estar para todos os envolvidos. É nessa obra que Bentham apresenta o que acreditava ser a maneira mais correta de categorizar e dividir as diferentes áreas do saber. Nesse trabalho de Doutorado procuraremos mostrar a maneira como está construída a Árvore do conhecimento de Bentham, proposta numa íntima ligação com o ensino, buscando analisar as idéias por trás de suas propostas, bem como as críticas que o autor faz à maneira vigente de classificar o conhecimento humanoCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/29924/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em História da CiênciaPUC-SPBRHistória da CiênciaJeremy BenthamChrestomathiaArte e ciênciaÁrvore do conhecimentoClassificação do conhecimentoTabela enciclopédicaHistory of scienceArt and scienceTree of knowledgeClassification of knowledgeEncyclopedia tableCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIASChrestomathia: arte e ciência para Jeremy Benthaminfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTMarcia Cristina Otaviani.pdf.txtMarcia Cristina Otaviani.pdf.txtExtracted texttext/plain169322https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/3/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.txt4350cc2d5cf118045ed1f92bfabba90cMD53ORIGINALMarcia Cristina Otaviani.pdfapplication/pdf608442https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/1/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf6c7ed43d487fe9f7600f8083734e76b0MD51THUMBNAILMarcia Cristina Otaviani.pdf.jpgMarcia Cristina Otaviani.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/2/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/132762023-11-24 11:53:22.173oai:repositorio.pucsp.br:handle/13276Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-11-24T14:53:22Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
title |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
spellingShingle |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham Otaviani, Márcia Cristina Jeremy Bentham Chrestomathia Arte e ciência Árvore do conhecimento Classificação do conhecimento Tabela enciclopédica History of science Art and science Tree of knowledge Classification of knowledge Encyclopedia table CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS |
title_short |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
title_full |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
title_fullStr |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
title_full_unstemmed |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
title_sort |
Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham |
author |
Otaviani, Márcia Cristina |
author_facet |
Otaviani, Márcia Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Ferraz, Márcia Helena Mendes |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4256070H0 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Otaviani, Márcia Cristina |
contributor_str_mv |
Ferraz, Márcia Helena Mendes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jeremy Bentham Chrestomathia Arte e ciência Árvore do conhecimento Classificação do conhecimento Tabela enciclopédica |
topic |
Jeremy Bentham Chrestomathia Arte e ciência Árvore do conhecimento Classificação do conhecimento Tabela enciclopédica History of science Art and science Tree of knowledge Classification of knowledge Encyclopedia table CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
History of science Art and science Tree of knowledge Classification of knowledge Encyclopedia table |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS |
description |
Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledge |
publishDate |
2012 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2012-12-04 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012-10-20 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-28T14:16:16Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
format |
doctoralThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276 |
identifier_str_mv |
Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em História da Ciência |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
História da Ciência |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/3/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/1/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/2/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4350cc2d5cf118045ed1f92bfabba90c 6c7ed43d487fe9f7600f8083734e76b0 cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277837342932992 |