Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Otaviani, Márcia Cristina
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276
Resumo: Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledge
id PUC_SP-1_49bca6b2ec81a6a0f2667670cba92ba9
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/13276
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Ferraz, Márcia Helena Mendeshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4256070H0Otaviani, Márcia Cristina2016-04-28T14:16:16Z2012-12-042012-10-20Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledgeJeremy Bentham (1748-1832) foi um filósofo inglês que viveu durante os séculos XVIII e XIX, em um período em que grandes acontecimentos ocorreram no mundo, não só no campo filosófico, mas também no econômico, e além de ser apresentado como o fundador da escola Utilitarista, e de sugerir novas idéias para assuntos sobre moral e legislação, Bentham buscou, também, trazer soluções e novas perspectivas para assuntos como educação. No livro Chrestomathia, Bentham expõe suas convicções sobre como o ensino deveria ser feito em uma escola padrão, a Chrestomathia School, conforme sua denominação. A principal função da escola seria a de promover a maior quantidade e melhor qualidade de conhecimento e, em conseqüência, de bem-estar para todos os envolvidos. É nessa obra que Bentham apresenta o que acreditava ser a maneira mais correta de categorizar e dividir as diferentes áreas do saber. Nesse trabalho de Doutorado procuraremos mostrar a maneira como está construída a Árvore do conhecimento de Bentham, proposta numa íntima ligação com o ensino, buscando analisar as idéias por trás de suas propostas, bem como as críticas que o autor faz à maneira vigente de classificar o conhecimento humanoCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/29924/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em História da CiênciaPUC-SPBRHistória da CiênciaJeremy BenthamChrestomathiaArte e ciênciaÁrvore do conhecimentoClassificação do conhecimentoTabela enciclopédicaHistory of scienceArt and scienceTree of knowledgeClassification of knowledgeEncyclopedia tableCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIASChrestomathia: arte e ciência para Jeremy Benthaminfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTMarcia Cristina Otaviani.pdf.txtMarcia Cristina Otaviani.pdf.txtExtracted texttext/plain169322https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/3/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.txt4350cc2d5cf118045ed1f92bfabba90cMD53ORIGINALMarcia Cristina Otaviani.pdfapplication/pdf608442https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/1/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf6c7ed43d487fe9f7600f8083734e76b0MD51THUMBNAILMarcia Cristina Otaviani.pdf.jpgMarcia Cristina Otaviani.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/2/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/132762023-11-24 11:53:22.173oai:repositorio.pucsp.br:handle/13276Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-11-24T14:53:22Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
title Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
spellingShingle Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
Otaviani, Márcia Cristina
Jeremy Bentham
Chrestomathia
Arte e ciência
Árvore do conhecimento
Classificação do conhecimento
Tabela enciclopédica
History of science
Art and science
Tree of knowledge
Classification of knowledge
Encyclopedia table
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS
title_short Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
title_full Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
title_fullStr Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
title_full_unstemmed Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
title_sort Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham
author Otaviani, Márcia Cristina
author_facet Otaviani, Márcia Cristina
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Ferraz, Márcia Helena Mendes
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4256070H0
dc.contributor.author.fl_str_mv Otaviani, Márcia Cristina
contributor_str_mv Ferraz, Márcia Helena Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv Jeremy Bentham
Chrestomathia
Arte e ciência
Árvore do conhecimento
Classificação do conhecimento
Tabela enciclopédica
topic Jeremy Bentham
Chrestomathia
Arte e ciência
Árvore do conhecimento
Classificação do conhecimento
Tabela enciclopédica
History of science
Art and science
Tree of knowledge
Classification of knowledge
Encyclopedia table
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS
dc.subject.eng.fl_str_mv History of science
Art and science
Tree of knowledge
Classification of knowledge
Encyclopedia table
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA::HISTORIA DAS CIENCIAS
description Jeremy Bentham (1748-1832) was an English philosopher who lived during the eighteenth and nineteenth centuries, a period when major events occurred in the world, not only on philosophical grounds, but also in economic and apart from being entitled as the "founder" utilitarian school, and suggest new ideas about moral issues and legislation, Bentham also brought new perspectives and solutions to issues such as education. In the book named Chrestomathia, Bentham exposes your beliefs about how teaching should be done in a standard school, the School Chrestomathia as its name. The main function of the school would be to promote greater quantity and better quality of knowledge and, consequently, wellness for all involved. It is in this work that he presents he believed to be the more correct way to categorize and divide the different areas of knowledge. In this work we aim to show how the Tree of Knowledge that he proposed is built, showing the intimate connection with teaching, and also trying to analyze the ideas behind their proposals, as well as the criticism that the author makes to the current way of classifying the human knowledge
publishDate 2012
dc.date.available.fl_str_mv 2012-12-04
dc.date.issued.fl_str_mv 2012-10-20
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-28T14:16:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276
identifier_str_mv Otaviani, Márcia Cristina. Chrestomathia: arte e ciência para Jeremy Bentham. 2012. 123 f. Tese (Doutorado em História da Ciência) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/13276
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em História da Ciência
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv História da Ciência
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/3/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/1/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/13276/2/Marcia%20Cristina%20Otaviani.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4350cc2d5cf118045ed1f92bfabba90c
6c7ed43d487fe9f7600f8083734e76b0
cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277837342932992