Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307 |
Resumo: | The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic Commerce |
id |
PUC_SP-1_65d7acbf9405e9897d9879e5a83cf0ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/1307 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Las Casas, Alexandre Luzzihttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4526379T6Palladino, Cláudia Ferretto2016-04-25T16:45:10Z2008-11-112008-10-28Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic CommerceO objetivo deste trabalho é verificar como é realizada a venda de livros acadêmicos por meio de Comércio Eletrônico no Brasil, partindo da observação dos atributos que devem ser considerados para a atração e retenção de clientes. Paralelamente foram observadas as práticas de diferenciação nas estratégias e programas de marketing aplicados, de forma a atender os desejos dos consumidores e facilitar o acesso destes. O ponto de partida foram estudos realizados anteriormente por outros estudiosos do assunto, que detectaram como mais importantes os atributos relacionados à funcionalidade, design, conteúdo, produtos oferecidos, confiabilidade, usabilidade, meios de pagamento e comunicação com o cliente. A metodologia utilizada para a pesquisa foi a do tipo exploratória, com utilização de dados secundários em três etapas - levantamento de atributos mais importantes para a atração e retenção de clientes usados pelas livrarias on-line determinados em estudos realizados anteriormente, pesquisa de observação destes atributos em seis livrarias eletrônicas e levantamento de dados sobre o Comércio Eletrônico no Brasil. As principais conclusões se referem a pouca diferenciação das práticas adotadas entre as lojas eletrônicas avaliadas e que é possível utilizar com mais profundidade os recursos disponíveis pela tecnologia para o ganho de produtividade em vendas de livros acadêmicos por meio de Comércio Eletrônicoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2599/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisLivro acadêmicoComercio eletronicoLivrarias virtuaisLivreiros e livrariasE-commerceVirtual bookstoreAcademic bookCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAODiferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônicoDifferentiation in academic book sales through e-commerceinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTClaudia Ferretto Palladino.pdf.txtClaudia Ferretto Palladino.pdf.txtExtracted texttext/plain360952https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/3/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.txtcaac4e11720b3791a4c182c46eaa5770MD53ORIGINALClaudia Ferretto Palladino.pdfapplication/pdf3622665https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/1/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf51056314e996023532ee2feee5e50fdaMD51THUMBNAILClaudia Ferretto Palladino.pdf.jpgClaudia Ferretto Palladino.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/2/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/13072023-06-27 12:03:17.952oai:repositorio.pucsp.br:handle/1307Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-27T15:03:17Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Differentiation in academic book sales through e-commerce |
title |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
spellingShingle |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico Palladino, Cláudia Ferretto Livro acadêmico Comercio eletronico Livrarias virtuais Livreiros e livrarias E-commerce Virtual bookstore Academic book CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
title_full |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
title_fullStr |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
title_full_unstemmed |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
title_sort |
Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico |
author |
Palladino, Cláudia Ferretto |
author_facet |
Palladino, Cláudia Ferretto |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Las Casas, Alexandre Luzzi |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4526379T6 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Palladino, Cláudia Ferretto |
contributor_str_mv |
Las Casas, Alexandre Luzzi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Livro acadêmico Comercio eletronico Livrarias virtuais Livreiros e livrarias |
topic |
Livro acadêmico Comercio eletronico Livrarias virtuais Livreiros e livrarias E-commerce Virtual bookstore Academic book CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
E-commerce Virtual bookstore Academic book |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic Commerce |
publishDate |
2008 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2008-11-11 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2008-10-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-25T16:45:10Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307 |
identifier_str_mv |
Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/3/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/1/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/2/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
caac4e11720b3791a4c182c46eaa5770 51056314e996023532ee2feee5e50fda cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277885308993536 |