Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Palladino, Cláudia Ferretto
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307
Resumo: The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic Commerce
id PUC_SP-1_65d7acbf9405e9897d9879e5a83cf0ba
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/1307
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Las Casas, Alexandre Luzzihttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4526379T6Palladino, Cláudia Ferretto2016-04-25T16:45:10Z2008-11-112008-10-28Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic CommerceO objetivo deste trabalho é verificar como é realizada a venda de livros acadêmicos por meio de Comércio Eletrônico no Brasil, partindo da observação dos atributos que devem ser considerados para a atração e retenção de clientes. Paralelamente foram observadas as práticas de diferenciação nas estratégias e programas de marketing aplicados, de forma a atender os desejos dos consumidores e facilitar o acesso destes. O ponto de partida foram estudos realizados anteriormente por outros estudiosos do assunto, que detectaram como mais importantes os atributos relacionados à funcionalidade, design, conteúdo, produtos oferecidos, confiabilidade, usabilidade, meios de pagamento e comunicação com o cliente. A metodologia utilizada para a pesquisa foi a do tipo exploratória, com utilização de dados secundários em três etapas - levantamento de atributos mais importantes para a atração e retenção de clientes usados pelas livrarias on-line determinados em estudos realizados anteriormente, pesquisa de observação destes atributos em seis livrarias eletrônicas e levantamento de dados sobre o Comércio Eletrônico no Brasil. As principais conclusões se referem a pouca diferenciação das práticas adotadas entre as lojas eletrônicas avaliadas e que é possível utilizar com mais profundidade os recursos disponíveis pela tecnologia para o ganho de produtividade em vendas de livros acadêmicos por meio de Comércio Eletrônicoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2599/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisLivro acadêmicoComercio eletronicoLivrarias virtuaisLivreiros e livrariasE-commerceVirtual bookstoreAcademic bookCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAODiferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônicoDifferentiation in academic book sales through e-commerceinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTClaudia Ferretto Palladino.pdf.txtClaudia Ferretto Palladino.pdf.txtExtracted texttext/plain360952https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/3/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.txtcaac4e11720b3791a4c182c46eaa5770MD53ORIGINALClaudia Ferretto Palladino.pdfapplication/pdf3622665https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/1/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf51056314e996023532ee2feee5e50fdaMD51THUMBNAILClaudia Ferretto Palladino.pdf.jpgClaudia Ferretto Palladino.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/2/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/13072023-06-27 12:03:17.952oai:repositorio.pucsp.br:handle/1307Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-27T15:03:17Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Differentiation in academic book sales through e-commerce
title Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
spellingShingle Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
Palladino, Cláudia Ferretto
Livro acadêmico
Comercio eletronico
Livrarias virtuais
Livreiros e livrarias
E-commerce
Virtual bookstore
Academic book
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
title_short Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
title_full Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
title_fullStr Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
title_full_unstemmed Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
title_sort Diferenciação na venda de livros acadêmicos por meio de comércio eletrônico
author Palladino, Cláudia Ferretto
author_facet Palladino, Cláudia Ferretto
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Las Casas, Alexandre Luzzi
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4526379T6
dc.contributor.author.fl_str_mv Palladino, Cláudia Ferretto
contributor_str_mv Las Casas, Alexandre Luzzi
dc.subject.por.fl_str_mv Livro acadêmico
Comercio eletronico
Livrarias virtuais
Livreiros e livrarias
topic Livro acadêmico
Comercio eletronico
Livrarias virtuais
Livreiros e livrarias
E-commerce
Virtual bookstore
Academic book
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv E-commerce
Virtual bookstore
Academic book
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
description The purpose of this work is to verify how sales of academic books are performed through Electronic Commerce in Brazil, investigating attributes which have to be considered to attract and retain customers. Simultaneously, it was identified practices of differentiation in strategic marketing and marketing programs applied in order to answer customer desires and to make their access easier. The starting point was previous studies made by others researchers who have detected as the most important attributes the ones related to functionality, design, content, offerings, reliability, usability, payments process and communication with the clients. It was used exploratory research as methodology, analyzing secondary data in three stages collecting the most important attributes used by on-line bookstores for customers attracting and retaining which were determined earlier, observation research of those attributes on six on-line bookstores previously selected and collecting of data on E-Commerce in Brazil. The main conclusions refer to few differentiations of the adopted practices among the evaluated web sites and that is possible to use more deeply the available technological resources to increase the gain of productivity at academic books sales through Electronic Commerce
publishDate 2008
dc.date.available.fl_str_mv 2008-11-11
dc.date.issued.fl_str_mv 2008-10-28
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-25T16:45:10Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307
identifier_str_mv Palladino, Cláudia Ferretto. Differentiation in academic book sales through e-commerce. 2008. 180 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2008.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1307
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/3/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/1/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1307/2/Claudia%20Ferretto%20Palladino.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv caac4e11720b3791a4c182c46eaa5770
51056314e996023532ee2feee5e50fda
cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277885308993536