Curso online ludificado e o processo de Gamification como recurso educacional
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18133 |
Resumo: | This research of master s degree aims to analyze, to contextualize and to understand how the process known as Gamification is applied in game digital design techniques in business and challenges of social impact. Everybody knows the power of the game under peoples, as well as your engagement power and the motivation that fascinate the player. Based in these and in another elements, games are used to application in different contexts like in education. The aims is clear, keep educational contents more attractive, that cause pleasure during the learning, where the incentive could be natural artifices between platform and user The definition of Gamification is something too new, which has caused some confusion in their minds as to their application form. So as part of this study it was necessary to investigate other genres, such as games and serious games in education, in order to have a better understanding, and then set the look and actions in the application of Gamification |
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Hessel, Ana Maria Di Gradohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4464403H1Silva, Marcelo Claro2016-04-29T14:23:23Z2013-11-262013-10-28Silva, Marcelo Claro. Curso online ludificado e o processo de Gamification como recurso educacional. 2013. 82 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18133This research of master s degree aims to analyze, to contextualize and to understand how the process known as Gamification is applied in game digital design techniques in business and challenges of social impact. Everybody knows the power of the game under peoples, as well as your engagement power and the motivation that fascinate the player. Based in these and in another elements, games are used to application in different contexts like in education. The aims is clear, keep educational contents more attractive, that cause pleasure during the learning, where the incentive could be natural artifices between platform and user The definition of Gamification is something too new, which has caused some confusion in their minds as to their application form. So as part of this study it was necessary to investigate other genres, such as games and serious games in education, in order to have a better understanding, and then set the look and actions in the application of GamificationEsta pesquisa de mestrado tem como objetivo analisar, contextualizar e entender como o processo conhecido como Gamification, aplica técnicas de design digital de jogos para problemas que não jogo, como negócios e desafios de impacto social. É sabido o poder que o jogo tem e exerce sob as pessoas, seu poder de engajamento e motivação que fascina o jogador. Com base nesses e outros elementos o jogo tem servido para aplicação em outros contextos como, por exemplo, a educação. O objetivo é claro, deixar o conteúdo mais atraente, que cause prazer em realizá-lo, onde o estímulo seja uma ferramenta natural entre plataforma e usuário. A definição de Gamification é algo ainda muito recente, o que tem causado certa confusão no seu entendimento quanto a sua forma de aplicação. Por isso como parte deste estudo foi preciso investigar outros gêneros, como games na educação e serious games, para que se tenha um melhor entendimento, e posteriormente fixar o olhar e as ações na aplicação de Gamificationapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/37081/Marcelo%20Claro%20Silva.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design DigitalPUC-SPBRFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaEducaçãoAprendizadoLudificaçãoJogosEducationLearningGamificationGamesLudosCNPQ::ENGENHARIASCurso online ludificado e o processo de Gamification como recurso educacionalinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTMarcelo Claro Silva.pdf.txtMarcelo Claro Silva.pdf.txtExtracted texttext/plain111401https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18133/3/Marcelo%20Claro%20Silva.pdf.txt1207bb11333f0ddb79fe91d5186dbc94MD53ORIGINALMarcelo Claro Silva.pdfapplication/pdf3639113https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18133/1/Marcelo%20Claro%20Silva.pdf5333b658cdcd7e79e8ae965e40c9b175MD51THUMBNAILMarcelo Claro Silva.pdf.jpgMarcelo Claro Silva.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18133/2/Marcelo%20Claro%20Silva.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/181332022-06-13 08:58:53.94oai:repositorio.pucsp.br:handle/18133Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-06-13T11:58:53Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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