Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34710 |
Resumo: | The interest in English Teaching for Young Learners has increased in the past two decades. This rising interest is many times justified by the moto “the sooner you learn another language, the better”. Bearing this in mind, this study aims at understanding whether age is the main factor for the success of English learning in childhood. In order to attain this aim, bibliographic research was carried out so as to comprehend what is claimed by researchers in academic studies about this topic. Thus, a historical overview of English language teaching is presented, as well as the methodological paths taken over time in this country. Moreover, this paper sets out to understand more deeply theoretical studies about aspects regarding English teaching for children and, consequently, reflect on some studies that address the same academic field. It was concluded that age is one among several factors to be taken into account when teaching a foreign language to children. However, it cannot be considered as the only factor for successful learning. Those who work with teaching English to children should keep in mind that the establishment of a secure environment, the concern with affectionateness and playfulness are also very important when learning a modern foreign language at childhood |
id |
PUC_SP-1_708b269dda97f21133de8ec06182fbf7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/34710 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Pow, Elizabeth MPassarella, Letícia Aparecida2023-07-05T19:34:52Z2023-07-05T19:34:52Z2016-02-12Passarella, Letícia Aparecida. Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Práticas Reflexivas e Ensino-Aprendizagem de Inglês na Escola) - Faculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e Artes da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34710The interest in English Teaching for Young Learners has increased in the past two decades. This rising interest is many times justified by the moto “the sooner you learn another language, the better”. Bearing this in mind, this study aims at understanding whether age is the main factor for the success of English learning in childhood. In order to attain this aim, bibliographic research was carried out so as to comprehend what is claimed by researchers in academic studies about this topic. Thus, a historical overview of English language teaching is presented, as well as the methodological paths taken over time in this country. Moreover, this paper sets out to understand more deeply theoretical studies about aspects regarding English teaching for children and, consequently, reflect on some studies that address the same academic field. It was concluded that age is one among several factors to be taken into account when teaching a foreign language to children. However, it cannot be considered as the only factor for successful learning. Those who work with teaching English to children should keep in mind that the establishment of a secure environment, the concern with affectionateness and playfulness are also very important when learning a modern foreign language at childhoodO ensino de inglês para crianças ganhou maior destaque nas duas últimas décadas e a justificativa para sua expansão residiu no argumento de que quanto mais cedo se aprende outra língua, melhor. Tendo isto em vista, este estudo objetivou compreender se a idade é o fator principal para o sucesso da aprendizagem de uma língua estrangeira moderna na infância. Para tanto, realizou-se uma pesquisa bibliográfica, buscando compreender o histórico do ensino de Inglês na escola pública e os caminhos metodológicos percorridos pelo ensino desse idioma ao longo do tempo em nosso país. Mais especificamente, buscou-se também um aprofundamento dos aspectos teóricos a respeito do ensino de Inglês para crianças e, posteriormente, a apresentação de alguns estudos que tratam no âmbito acadêmico do mesmo tema. Conclui-se que a idade é um dentre vários fatores a serem levados em conta no ensino-aprendizagem de uma língua estrangeira para crianças, não se configurando como o único fator para o sucesso da aprendizagem. A ação docente deve considerar que a afetividade, a ludicidade e o estabelecimento de um ambiente seguro e são também relevantes para a aprendizagem de uma língua estrangeira moderna na infânciaporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Práticas Reflexivas e Ensino-Aprendizagem de Inglês na EscolaPUC-SPBrasilFaculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e ArtesCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNASEnsino-aprendizagem de língua estrangeiraEnsino de inglêsEnsino de inglês para criançasForeign language teaching and learningEnglish educationTeaching English to childrenEnsino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidadesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALLETÍCIA APARECIDA PASSARELLA.pdfapplication/pdf364129https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/1/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf0665149cca88b5eba6f3955597790d51MD51TEXTLETÍCIA APARECIDA PASSARELLA.pdf.txtLETÍCIA APARECIDA PASSARELLA.pdf.txtExtracted texttext/plain87452https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/2/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf.txtcbd3de9ebda0e7fcc74996da7aa82da7MD52THUMBNAILLETÍCIA APARECIDA PASSARELLA.pdf.jpgLETÍCIA APARECIDA PASSARELLA.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1339https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/3/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf.jpg9c431a574459a8271d543a5bf13dce10MD53handle/347102023-07-06 01:24:40.727oai:repositorio.pucsp.br:handle/34710Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:24:40Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
title |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
spellingShingle |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades Passarella, Letícia Aparecida CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Ensino de inglês Ensino de inglês para crianças Foreign language teaching and learning English education Teaching English to children |
title_short |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
title_full |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
title_fullStr |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
title_full_unstemmed |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
title_sort |
Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades |
author |
Passarella, Letícia Aparecida |
author_facet |
Passarella, Letícia Aparecida |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Pow, Elizabeth M |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Passarella, Letícia Aparecida |
contributor_str_mv |
Pow, Elizabeth M |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS |
topic |
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Ensino de inglês Ensino de inglês para crianças Foreign language teaching and learning English education Teaching English to children |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino-aprendizagem de língua estrangeira Ensino de inglês Ensino de inglês para crianças |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Foreign language teaching and learning English education Teaching English to children |
description |
The interest in English Teaching for Young Learners has increased in the past two decades. This rising interest is many times justified by the moto “the sooner you learn another language, the better”. Bearing this in mind, this study aims at understanding whether age is the main factor for the success of English learning in childhood. In order to attain this aim, bibliographic research was carried out so as to comprehend what is claimed by researchers in academic studies about this topic. Thus, a historical overview of English language teaching is presented, as well as the methodological paths taken over time in this country. Moreover, this paper sets out to understand more deeply theoretical studies about aspects regarding English teaching for children and, consequently, reflect on some studies that address the same academic field. It was concluded that age is one among several factors to be taken into account when teaching a foreign language to children. However, it cannot be considered as the only factor for successful learning. Those who work with teaching English to children should keep in mind that the establishment of a secure environment, the concern with affectionateness and playfulness are also very important when learning a modern foreign language at childhood |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2016-02-12 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2023-07-05T19:34:52Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2023-07-05T19:34:52Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Passarella, Letícia Aparecida. Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Práticas Reflexivas e Ensino-Aprendizagem de Inglês na Escola) - Faculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e Artes da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34710 |
identifier_str_mv |
Passarella, Letícia Aparecida. Ensino de inglês para crianças: o fator idade no ensino-aprendizagem da língua e suas especificidades. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Práticas Reflexivas e Ensino-Aprendizagem de Inglês na Escola) - Faculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e Artes da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34710 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Especialização em Práticas Reflexivas e Ensino-Aprendizagem de Inglês na Escola |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/1/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/2/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34710/3/LET%c3%8dCIA%20APARECIDA%20PASSARELLA.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0665149cca88b5eba6f3955597790d51 cbd3de9ebda0e7fcc74996da7aa82da7 9c431a574459a8271d543a5bf13dce10 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1799796230932398080 |