O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Duarte, Sergio Ricardo
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1147
Resumo: The purpose of the present paper is studying the influence of humour, as a personal trait as well as an organizational issue, on the quality of services in hotels. The research was developed with front desk employees, front desk supervisors and guests of three hotels in São Paulo city. Three issues take place in this paper: the diferent dimensions of humour; the hotel business peculiarities; and quality in hotel management. Primary conclusions lead to a relation among cheerfullness, job satisfaction and quality of services. The hotel with the best quality standard is the same as the one that holds the highest score in job satisfaction as well as in cheerfulness. It was also observed that according to the guests perception, the higher the cheerfulness score , the higher the quality standard.
id PUC_SP-1_ae69af597fada050f6a5b149840ad93c
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/1147
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Aguiar, Maria Aparecida Ferreira deDuarte, Sergio Ricardo2016-04-25T16:44:45Z2006-04-102006-04-10Duarte, Sergio Ricardo. O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro. 2006. 98 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1147The purpose of the present paper is studying the influence of humour, as a personal trait as well as an organizational issue, on the quality of services in hotels. The research was developed with front desk employees, front desk supervisors and guests of three hotels in São Paulo city. Three issues take place in this paper: the diferent dimensions of humour; the hotel business peculiarities; and quality in hotel management. Primary conclusions lead to a relation among cheerfullness, job satisfaction and quality of services. The hotel with the best quality standard is the same as the one that holds the highest score in job satisfaction as well as in cheerfulness. It was also observed that according to the guests perception, the higher the cheerfulness score , the higher the quality standard.O presente trabalho teve como objetivo estudar a influência do humor, tanto como característica de personalidade como o humor organizacional, na qualidade do atendimento hoteleiro. A pesquisa, de natureza exploratória, foi desenvolvida com funcionários de recepção e hóspedes de três empreendimentos hoteleiros na cidade de São Paulo. Três questões são discutidas nesse trabalho: as peculiaridades da hotelaria; as várias dimensões do humor; e a qualidade na hotelaria. As conclusões básicas apontam para uma relação entre bom humor, satisfação e qualidade, afinal o empreendimento com melhor resultado da qualidade é o mesmo que possui os maiores índices de bom humor e satisfação no trabalho. Também foi possível constatar que segundo a percepção dos hóspedes, quanto maior o índice de bom humor da equipe, maior é o índice de qualidade.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2357/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASHumorHotelariaQualidade.HospitalidadeHumor (Psicologia)HumorHotelQualityO papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiroThe role of humor in the quality of hotel servicesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTDissertacao SERGIO RICARDO DUARTE.pdf.txtDissertacao SERGIO RICARDO DUARTE.pdf.txtExtracted texttext/plain181898https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/3/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf.txtfbef16cb3c7ffffcc1dcef4f3deb6197MD53ORIGINALDissertacao SERGIO RICARDO DUARTE.pdfapplication/pdf277485https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/1/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf22f8d869709f0d882eb4eb01fcf3fa97MD51THUMBNAILDissertacao SERGIO RICARDO DUARTE.pdf.jpgDissertacao SERGIO RICARDO DUARTE.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2104https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/2/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf.jpgc4715912a635b5fbde63d2a9b070733fMD52handle/11472022-12-21 08:09:29.428oai:repositorio.pucsp.br:handle/1147Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-12-21T11:09:29Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
dc.title.alternative.en_US.fl_str_mv The role of humor in the quality of hotel services
title O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
spellingShingle O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
Duarte, Sergio Ricardo
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Humor
Hotelaria
Qualidade.
Hospitalidade
Humor (Psicologia)
Humor
Hotel
Quality
title_short O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
title_full O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
title_fullStr O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
title_full_unstemmed O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
title_sort O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro
author Duarte, Sergio Ricardo
author_facet Duarte, Sergio Ricardo
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Aguiar, Maria Aparecida Ferreira de
dc.contributor.author.fl_str_mv Duarte, Sergio Ricardo
contributor_str_mv Aguiar, Maria Aparecida Ferreira de
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
topic CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Humor
Hotelaria
Qualidade.
Hospitalidade
Humor (Psicologia)
Humor
Hotel
Quality
dc.subject.por.fl_str_mv Humor
Hotelaria
Qualidade.
Hospitalidade
Humor (Psicologia)
dc.subject.eng.fl_str_mv Humor
Hotel
Quality
description The purpose of the present paper is studying the influence of humour, as a personal trait as well as an organizational issue, on the quality of services in hotels. The research was developed with front desk employees, front desk supervisors and guests of three hotels in São Paulo city. Three issues take place in this paper: the diferent dimensions of humour; the hotel business peculiarities; and quality in hotel management. Primary conclusions lead to a relation among cheerfullness, job satisfaction and quality of services. The hotel with the best quality standard is the same as the one that holds the highest score in job satisfaction as well as in cheerfulness. It was also observed that according to the guests perception, the higher the cheerfulness score , the higher the quality standard.
publishDate 2006
dc.date.available.fl_str_mv 2006-04-10
dc.date.issued.fl_str_mv 2006-04-10
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-25T16:44:45Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Duarte, Sergio Ricardo. O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro. 2006. 98 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1147
identifier_str_mv Duarte, Sergio Ricardo. O papel do humor na qualidade do atendimento hoteleiro. 2006. 98 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1147
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/3/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/1/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1147/2/Dissertacao%20SERGIO%20RICARDO%20DUARTE.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv fbef16cb3c7ffffcc1dcef4f3deb6197
22f8d869709f0d882eb4eb01fcf3fa97
c4715912a635b5fbde63d2a9b070733f
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277840329277440