Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131 |
Resumo: | With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper education |
id |
PUC_SP-1_b4ad45092e2cc211f1b6ff9e5c004c48 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/18131 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Bastos, Marcus Vinícius Fainerhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4470399A7Cruz Junior, José Antonio Fonteles2016-04-29T14:23:22Z2013-11-262013-09-25Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper educationCom o advento das novas tecnologias, rotinas e esferas sociais são afetadas. A sociedade sempre buscou desenvolver tecnologias que servissem de ferramenta para a realização de tarefas, das mais simples às mais complexas. Todas as tecnologias desenvolvidas até então trouxeram como consequência impactos no caminhar dessa sociedade e com as novas tecnologias não está sendo diferente. Entretanto, as influencias e mudanças que estes aparatos impõem sobre a sociedade contemporânea possuem características singulares e, além disso, seu campo de impacto é gigantesco devido as suas inúmeras aplicabilidades nas esferas sociais. O objetivo deste trabalho, no primeiro momento, é entender este cenário contemporâneo partindo das análises teóricas de Castells, Levy, Santaella, Lemos e Recuero. Após entendida esta sociedade atual, partimos para a análise teórica dos impactos destas novas tecnologias no campo da educação. Para isso, Moran e Machado serão os principais teóricos. Por fim, após visualizar, de forma teórica e prática, através de pesquisas de institutos e periódicos reconhecidos, chegamos ao grande objetivo que é analisar de forma prática, mas com embasamento teórico, como o IESAM (instituito de ensino superior da Amazônia), através do Moodle, se apropia de uma nova tecnologia para fins pedagógicos e comunicacionais para o ensino superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/37127/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design DigitalPUC-SPBRFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaMoodleNovas tecnologiasAmbiente virtual de aprendizagem (AVA)EducaçãoComunicaçãoMoodleNew technologiesVirtual environment of learningEducationCommunicationCNPQ::ENGENHARIASNovas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.txtJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.txtExtracted texttext/plain227696https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/3/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.txtba33a30a402657afcbfc59742c208e26MD53ORIGINALJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdfapplication/pdf3570381https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/1/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf0714cae52f28c48498fbd5da21b5c0a4MD51THUMBNAILJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.jpgJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2932https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/2/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpg934e5dcdae9267b64f39673cc5183f76MD52handle/181312022-06-15 12:16:58.246oai:repositorio.pucsp.br:handle/18131Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-06-15T15:16:58Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
title |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
spellingShingle |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia Cruz Junior, José Antonio Fonteles Moodle Novas tecnologias Ambiente virtual de aprendizagem (AVA) Educação Comunicação Moodle New technologies Virtual environment of learning Education Communication CNPQ::ENGENHARIAS |
title_short |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
title_full |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
title_fullStr |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
title_full_unstemmed |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
title_sort |
Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia |
author |
Cruz Junior, José Antonio Fonteles |
author_facet |
Cruz Junior, José Antonio Fonteles |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Bastos, Marcus Vinícius Fainer |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4470399A7 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz Junior, José Antonio Fonteles |
contributor_str_mv |
Bastos, Marcus Vinícius Fainer |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Moodle Novas tecnologias Ambiente virtual de aprendizagem (AVA) Educação Comunicação |
topic |
Moodle Novas tecnologias Ambiente virtual de aprendizagem (AVA) Educação Comunicação Moodle New technologies Virtual environment of learning Education Communication CNPQ::ENGENHARIAS |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Moodle New technologies Virtual environment of learning Education Communication |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::ENGENHARIAS |
description |
With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper education |
publishDate |
2013 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2013-11-26 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-09-25 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-29T14:23:22Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131 |
identifier_str_mv |
Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/3/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/1/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/2/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ba33a30a402657afcbfc59742c208e26 0714cae52f28c48498fbd5da21b5c0a4 934e5dcdae9267b64f39673cc5183f76 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277972067123200 |