Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz Junior, José Antonio Fonteles
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131
Resumo: With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper education
id PUC_SP-1_b4ad45092e2cc211f1b6ff9e5c004c48
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/18131
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Bastos, Marcus Vinícius Fainerhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4470399A7Cruz Junior, José Antonio Fonteles2016-04-29T14:23:22Z2013-11-262013-09-25Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper educationCom o advento das novas tecnologias, rotinas e esferas sociais são afetadas. A sociedade sempre buscou desenvolver tecnologias que servissem de ferramenta para a realização de tarefas, das mais simples às mais complexas. Todas as tecnologias desenvolvidas até então trouxeram como consequência impactos no caminhar dessa sociedade e com as novas tecnologias não está sendo diferente. Entretanto, as influencias e mudanças que estes aparatos impõem sobre a sociedade contemporânea possuem características singulares e, além disso, seu campo de impacto é gigantesco devido as suas inúmeras aplicabilidades nas esferas sociais. O objetivo deste trabalho, no primeiro momento, é entender este cenário contemporâneo partindo das análises teóricas de Castells, Levy, Santaella, Lemos e Recuero. Após entendida esta sociedade atual, partimos para a análise teórica dos impactos destas novas tecnologias no campo da educação. Para isso, Moran e Machado serão os principais teóricos. Por fim, após visualizar, de forma teórica e prática, através de pesquisas de institutos e periódicos reconhecidos, chegamos ao grande objetivo que é analisar de forma prática, mas com embasamento teórico, como o IESAM (instituito de ensino superior da Amazônia), através do Moodle, se apropia de uma nova tecnologia para fins pedagógicos e comunicacionais para o ensino superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/37127/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design DigitalPUC-SPBRFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaMoodleNovas tecnologiasAmbiente virtual de aprendizagem (AVA)EducaçãoComunicaçãoMoodleNew technologiesVirtual environment of learningEducationCommunicationCNPQ::ENGENHARIASNovas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.txtJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.txtExtracted texttext/plain227696https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/3/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.txtba33a30a402657afcbfc59742c208e26MD53ORIGINALJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdfapplication/pdf3570381https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/1/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf0714cae52f28c48498fbd5da21b5c0a4MD51THUMBNAILJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.jpgJose Antonio Fonteles Cruz Junior.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2932https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/2/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpg934e5dcdae9267b64f39673cc5183f76MD52handle/181312022-06-15 12:16:58.246oai:repositorio.pucsp.br:handle/18131Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-06-15T15:16:58Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
title Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
spellingShingle Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
Cruz Junior, José Antonio Fonteles
Moodle
Novas tecnologias
Ambiente virtual de aprendizagem (AVA)
Educação
Comunicação
Moodle
New technologies
Virtual environment of learning
Education
Communication
CNPQ::ENGENHARIAS
title_short Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
title_full Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
title_fullStr Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
title_full_unstemmed Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
title_sort Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia
author Cruz Junior, José Antonio Fonteles
author_facet Cruz Junior, José Antonio Fonteles
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Bastos, Marcus Vinícius Fainer
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4470399A7
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz Junior, José Antonio Fonteles
contributor_str_mv Bastos, Marcus Vinícius Fainer
dc.subject.por.fl_str_mv Moodle
Novas tecnologias
Ambiente virtual de aprendizagem (AVA)
Educação
Comunicação
topic Moodle
Novas tecnologias
Ambiente virtual de aprendizagem (AVA)
Educação
Comunicação
Moodle
New technologies
Virtual environment of learning
Education
Communication
CNPQ::ENGENHARIAS
dc.subject.eng.fl_str_mv Moodle
New technologies
Virtual environment of learning
Education
Communication
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::ENGENHARIAS
description With the expansion of the new technologies, routines and social spheres are affected. The society always develop technologies that served of tool for the realisation of tasks, of the more Simple to the most complex. All the technologies developed until then brought like consequence impacts in the walk of this society and with the new technologies It is not being different. However, the leverage and changes that these devices impose on the contemporary society possess singular characteristics and, besides that, His field of impact is gigantic owed his countless applicabilities in the social spheres. The aim of this work, in the first moment, is to understand this contemporary stage splitting of the theoretical analyses of Castells, Levy, Santaella, Read and Recuero. After understood this current society, split for the theoretical analysis of the impacts of these new technologies in the field of the education. For this, Moran and Machado will be the main theorists. At last, after visualising, of theoretical and practical form, through investigations of institutes and newspapers recognised, arrive to the big aim that is to analyse of practical form, but with knowledge theoretical, like the IESAM (instituito Of upper education of the Amazônia), through the Moodle, if use of a new technology for pedagogical ends and communicational for the upper education
publishDate 2013
dc.date.available.fl_str_mv 2013-11-26
dc.date.issued.fl_str_mv 2013-09-25
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-29T14:23:22Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131
identifier_str_mv Cruz Junior, José Antonio Fonteles. Novas tecnologias na educação: uma análise do Moodle do Nuteia. 2013. 110 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/3/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/1/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18131/2/Jose%20Antonio%20Fonteles%20Cruz%20Junior.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv ba33a30a402657afcbfc59742c208e26
0714cae52f28c48498fbd5da21b5c0a4
934e5dcdae9267b64f39673cc5183f76
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1799796195971825664