Martech: um estudo sobre sua aplicação no micro e pequeno varejo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Prisco, Mayara Rodrigues Laurino
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/26064
Resumo: Micro and small retailers suffer daily from competition, high costs and shrinking margins. With the evolution of technology, Technological Marketing, or Martech, appears as a strategy capable of generating the necessary information for this micro and small retailer to follow the competition and get to know its consumer more and more. In this context, the following question appears: How is Martech used in micro and small retailers? Thus, the general objective of this research was to identify opportunities for these entrepreneurs in the retail sector with the use of Martech to boost their business. To make the study viable, it was divided into two stages, the first being a bibliometric study in the Web of Science database, then during the data collection process, the qualitative method was chosen and in-depth interviews were applied to eight people responsible for micro and small retails. The snowball method was chosen for selection and delimitation of respondents until the saturation of information. The data analysis process took place through coding conducted with the help of the ATLAS.ti software version 07. From this process, 35 codes were categorized among the Martech tools: e-commerce, database, artificial intelligence and media. The content analysis was conducted from the categories and the results revealed that among the tools websites, sales applications, CRM, Web Analytics and research data are used by retailers, but social networks have gained prominence. In this way, it became possible to identify the use of Martech for the purpose of efficient communication, dissemination and online sales, making it possible to reach the correct audience, with lower costs and more effectively
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Thus, the general objective of this research was to identify opportunities for these entrepreneurs in the retail sector with the use of Martech to boost their business. To make the study viable, it was divided into two stages, the first being a bibliometric study in the Web of Science database, then during the data collection process, the qualitative method was chosen and in-depth interviews were applied to eight people responsible for micro and small retails. The snowball method was chosen for selection and delimitation of respondents until the saturation of information. The data analysis process took place through coding conducted with the help of the ATLAS.ti software version 07. From this process, 35 codes were categorized among the Martech tools: e-commerce, database, artificial intelligence and media. The content analysis was conducted from the categories and the results revealed that among the tools websites, sales applications, CRM, Web Analytics and research data are used by retailers, but social networks have gained prominence. In this way, it became possible to identify the use of Martech for the purpose of efficient communication, dissemination and online sales, making it possible to reach the correct audience, with lower costs and more effectivelyOs micros e pequenos varejistas sofrem diariamente com a concorrência, altos custos e margens cada vez menores. Com a evolução da tecnologia o Marketing Tecnológico, ou Martech, aparece como uma estratégia capaz de gerar a informação necessária para que esse micro e pequeno varejista acompanhe a concorrência e conheça cada vez mais seu consumidor. Neste contexto surgiu a seguinte questão: Como é feita a utilização do Martech no micro e pequeno varejo? Assim o objetivo geral desta pesquisa foi identificar oportunidades a esses empreendedores do setor varejista com a utilização do Martech para impulsionar o seu negócio. Para viabilizar o estudo foi dividido em duas etapas, sendo a primeira um estudo bibliométrico na base Web of Science, em seguida durante o processo de coleta de dados optou-se pelo método qualitativo e foram aplicadas entrevistas em profundidade a oito responsáveis por micros e pequenos varejos. O método bola de neve foi o escolhido para seleção e delimitação dos entrevistados até a saturação das informações. O processo de análise dos dados se deu através da codificação conduzida com o auxílio do software ATLAS.ti versão 07. Deste processo, chegou-se em 35 códigos categorizados entre as ferramentas do Martech: ecommerce, banco de dados, inteligência artificial e mídia. A análise de conteúdo foi conduzida a partir das categorias e os resultados revelaram que dentre as ferramentas sites, aplicativos de vendas, CRM, Web Analytics e dados de pesquisa são utilizadas pelos varejistas, porém as redes sociais ganharam destaque. Dessa forma, tornou-se possível identificar a utilização do Martech com o propósito de comunicação, divulgação e venda online eficiente, sendo possível alcançar o público correto, com custos mais baixos e de forma mais eficazFundação São Paulo – FUNDASPporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOMartechVarejoMicro e pequena empresaMarketingTecnologiaMartechRetailMicro and smal enterpriseMarketingTechnologyMartech: um estudo sobre sua aplicação no micro e pequeno varejoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALMayara Rodrigues Laurino Prisco.pdfapplication/pdf1133198https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26064/1/Mayara%20Rodrigues%20Laurino%20Prisco.pdfcb424d3280d0a735fa7406ee7a93a7f9MD51TEXTMayara Rodrigues Laurino Prisco.pdf.txtMayara Rodrigues Laurino Prisco.pdf.txtExtracted texttext/plain166605https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26064/2/Mayara%20Rodrigues%20Laurino%20Prisco.pdf.txt9678b9108b5b326e64c340019b7c3415MD52THUMBNAILMayara Rodrigues Laurino Prisco.pdf.jpgMayara Rodrigues Laurino Prisco.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1193https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26064/3/Mayara%20Rodrigues%20Laurino%20Prisco.pdf.jpgc13f392e878db1b32d7609a1d113b98aMD53handle/260642022-05-13 09:27:59.919oai:repositorio.pucsp.br:handle/26064Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-05-13T12:27:59Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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