Teaching and learning for aging at the university context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Kairós (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512 |
Resumo: | The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. |
id |
PUC_SP-3_602bb42762a8bc97494a39b56f95d83f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50512 |
network_acronym_str |
PUC_SP-3 |
network_name_str |
Revista Kairós (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching and learning for aging at the university contextLa enseñanza y el aprendizaje para el envejecimiento en el contexto de la universidadEnsino e aprendizagem para o envelhecimento no contexto da universidadeAprendizagemEnsinoEnvelhecimento.AprendizajeEnseñandoEnvejecimiento.LearningTeachingAging.The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. La perspectiva del curso de la vida en las intervenciones educativas despierta al desarrollo de nuevos aprendizajes. Este texto presenta las aportaciones de las iniciativas educativas universitarias para el envejecimiento. La necesidad de incluir permanentemente temas relacionados con las personas mayores y el proceso de envejecimiento en las universidades. Las prácticas innovadoras en la docencia, la investigación y la extensión impulsan la construcción de una sociedad que valora todas las edades. A perspectiva do curso de vida nas intervenções educativas desperta para o desenvolvimento de novas aprendizagens. O presente texto apresenta as contribuições de iniciativas educativas universitárias para o envelhecimento. Evidencia-se a necessidade da inclusão de temáticas relacionadas ao idoso e ao processo de envelhecimento de maneira permanente nas universidades. Práticas inovadoras no ensino, pesquisa e extensão impulsionam para a construção de uma sociedade que valoriza todas as idades. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2020-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/5051210.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24Revista Kairós-Gerontologia; v. 23 (2020): NÚMERO ESPECIAL 27 - REPRINTE 2019; 17-242176-901X1516-2567reponame:Revista Kairós (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512/33000Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessCachioni, MeireFlauzino, Karina de Lima2020-10-10T02:22:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50512Revistahttp://revistas.pucsp.br/index.php/kairosPRIhttps://revistas.pucsp.br/kairos/oaikairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br2176-901X1516-2567opendoar:2020-10-10T02:22:02Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching and learning for aging at the university context La enseñanza y el aprendizaje para el envejecimiento en el contexto de la universidad Ensino e aprendizagem para o envelhecimento no contexto da universidade |
title |
Teaching and learning for aging at the university context |
spellingShingle |
Teaching and learning for aging at the university context Cachioni, Meire Aprendizagem Ensino Envelhecimento. Aprendizaje Enseñando Envejecimiento. Learning Teaching Aging. |
title_short |
Teaching and learning for aging at the university context |
title_full |
Teaching and learning for aging at the university context |
title_fullStr |
Teaching and learning for aging at the university context |
title_full_unstemmed |
Teaching and learning for aging at the university context |
title_sort |
Teaching and learning for aging at the university context |
author |
Cachioni, Meire |
author_facet |
Cachioni, Meire Flauzino, Karina de Lima |
author_role |
author |
author2 |
Flauzino, Karina de Lima |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cachioni, Meire Flauzino, Karina de Lima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Ensino Envelhecimento. Aprendizaje Enseñando Envejecimiento. Learning Teaching Aging. |
topic |
Aprendizagem Ensino Envelhecimento. Aprendizaje Enseñando Envejecimiento. Learning Teaching Aging. |
description |
The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512 10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512 |
identifier_str_mv |
10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512/33000 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Kairós-Gerontologia; v. 23 (2020): NÚMERO ESPECIAL 27 - REPRINTE 2019; 17-24 2176-901X 1516-2567 reponame:Revista Kairós (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Revista Kairós (Online) |
collection |
Revista Kairós (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
kairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br |
_version_ |
1799128694860546048 |