Teaching and learning for aging at the university context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cachioni, Meire
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Flauzino, Karina de Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Kairós (Online)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512
Resumo: The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. 
id PUC_SP-3_602bb42762a8bc97494a39b56f95d83f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50512
network_acronym_str PUC_SP-3
network_name_str Revista Kairós (Online)
repository_id_str
spelling Teaching and learning for aging at the university contextLa enseñanza y el aprendizaje para el envejecimiento en el contexto de la universidadEnsino e aprendizagem para o envelhecimento no contexto da universidadeAprendizagemEnsinoEnvelhecimento.AprendizajeEnseñandoEnvejecimiento.LearningTeachingAging.The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. La perspectiva del curso de la vida en las intervenciones educativas despierta al desarrollo de nuevos aprendizajes. Este texto presenta las aportaciones de las iniciativas educativas universitarias para el envejecimiento. La necesidad de incluir permanentemente temas relacionados con las personas mayores y el proceso de envejecimiento en las universidades. Las prácticas innovadoras en la docencia, la investigación y la extensión impulsan la construcción de una sociedad que valora todas las edades. A perspectiva do curso de vida nas intervenções educativas desperta para o desenvolvimento de novas aprendizagens. O presente texto apresenta as contribuições de iniciativas educativas universitárias para o envelhecimento. Evidencia-se a necessidade da inclusão de temáticas relacionadas ao idoso e ao processo de envelhecimento de maneira permanente nas universidades. Práticas inovadoras no ensino, pesquisa e extensão impulsionam para a construção de uma sociedade que valoriza todas as idades. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2020-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/5051210.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24Revista Kairós-Gerontologia; v. 23 (2020): NÚMERO ESPECIAL 27 - REPRINTE 2019; 17-242176-901X1516-2567reponame:Revista Kairós (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512/33000Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessCachioni, MeireFlauzino, Karina de Lima2020-10-10T02:22:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50512Revistahttp://revistas.pucsp.br/index.php/kairosPRIhttps://revistas.pucsp.br/kairos/oaikairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br2176-901X1516-2567opendoar:2020-10-10T02:22:02Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching and learning for aging at the university context
La enseñanza y el aprendizaje para el envejecimiento en el contexto de la universidad
Ensino e aprendizagem para o envelhecimento no contexto da universidade
title Teaching and learning for aging at the university context
spellingShingle Teaching and learning for aging at the university context
Cachioni, Meire
Aprendizagem
Ensino
Envelhecimento.
Aprendizaje
Enseñando
Envejecimiento.
Learning
Teaching
Aging.
title_short Teaching and learning for aging at the university context
title_full Teaching and learning for aging at the university context
title_fullStr Teaching and learning for aging at the university context
title_full_unstemmed Teaching and learning for aging at the university context
title_sort Teaching and learning for aging at the university context
author Cachioni, Meire
author_facet Cachioni, Meire
Flauzino, Karina de Lima
author_role author
author2 Flauzino, Karina de Lima
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cachioni, Meire
Flauzino, Karina de Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem
Ensino
Envelhecimento.
Aprendizaje
Enseñando
Envejecimiento.
Learning
Teaching
Aging.
topic Aprendizagem
Ensino
Envelhecimento.
Aprendizaje
Enseñando
Envejecimiento.
Learning
Teaching
Aging.
description The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning. 
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512
10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24
url https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512
identifier_str_mv 10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/50512/33000
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Kairós : Gerontologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista Kairós-Gerontologia; v. 23 (2020): NÚMERO ESPECIAL 27 - REPRINTE 2019; 17-24
2176-901X
1516-2567
reponame:Revista Kairós (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Revista Kairós (Online)
collection Revista Kairós (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv kairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br
_version_ 1799128694860546048