Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400 |
Resumo: | An innovative aspect in the area of language assessment has been toevaluate oral language profi ciency in distant interactions by means ofcomputers. In this paper, we present the results of a qualitative researchstudy that aimed at analyzing features of language spoken in a computeraidedlearning and teaching context, which is constituted by teletandeminteractions. The data were collected in the scope of the Teletandem Brazilproject by means of interviews, audio and video recordings of onlineinteractions, questionnaires and fi eld notes. The results offer contributionsfor the areas of assessment, teacher education and teaching Portuguesefor foreigners. |
id |
PUC_SP-4_2303031531d2a36dbba228ef508cb027 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26400 |
network_acronym_str |
PUC_SP-4 |
network_name_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactionsAvaliando proficiência oral na aprendizagem assistida por computadores: Um estudo no contexto de interações em teletandemAssessmentForeign LanguagesSynchronous CommunicationTeletandem.AvaliaçãoLínguas EstrangeirasComunicação SíncronaTeletandem.An innovative aspect in the area of language assessment has been toevaluate oral language profi ciency in distant interactions by means ofcomputers. In this paper, we present the results of a qualitative researchstudy that aimed at analyzing features of language spoken in a computeraidedlearning and teaching context, which is constituted by teletandeminteractions. The data were collected in the scope of the Teletandem Brazilproject by means of interviews, audio and video recordings of onlineinteractions, questionnaires and fi eld notes. The results offer contributionsfor the areas of assessment, teacher education and teaching Portuguesefor foreigners.Um aspecto inovador na área de avaliação em aprendizagem de línguastem sido a avaliação de profi ciência oral em interações com auxílio docomputador. Neste artigo, apresentamos os resultados de uma pesquisaque objetivou analisar características de língua falada em um contextoonline de ensino e de aprendizagem de línguas estrangeiras, constituídopor interações em teletandem. Os dados foram coletados no projetoTeletandem Brasil, por meio de entrevistas, gravações em áudio e em vídeode interações, questionários e notas de campo. Os resultados contribuempara as áreas de avaliação, de formação de professores e de ensino dePortuguês para estrangeiros.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400/18944Consolo, Douglas AltamiroFurtoso, Viviane Bagioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26400Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions Avaliando proficiência oral na aprendizagem assistida por computadores: Um estudo no contexto de interações em teletandem |
title |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
spellingShingle |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions Consolo, Douglas Altamiro Assessment Foreign Languages Synchronous Communication Teletandem. Avaliação Línguas Estrangeiras Comunicação Síncrona Teletandem. |
title_short |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
title_full |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
title_fullStr |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
title_full_unstemmed |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
title_sort |
Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions |
author |
Consolo, Douglas Altamiro |
author_facet |
Consolo, Douglas Altamiro Furtoso, Viviane Bagio |
author_role |
author |
author2 |
Furtoso, Viviane Bagio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Consolo, Douglas Altamiro Furtoso, Viviane Bagio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Assessment Foreign Languages Synchronous Communication Teletandem. Avaliação Línguas Estrangeiras Comunicação Síncrona Teletandem. |
topic |
Assessment Foreign Languages Synchronous Communication Teletandem. Avaliação Línguas Estrangeiras Comunicação Síncrona Teletandem. |
description |
An innovative aspect in the area of language assessment has been toevaluate oral language profi ciency in distant interactions by means ofcomputers. In this paper, we present the results of a qualitative researchstudy that aimed at analyzing features of language spoken in a computeraidedlearning and teaching context, which is constituted by teletandeminteractions. The data were collected in the scope of the Teletandem Brazilproject by means of interviews, audio and video recordings of onlineinteractions, questionnaires and fi eld notes. The results offer contributionsfor the areas of assessment, teacher education and teaching Portuguesefor foreigners. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400/18944 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015) 1678-460X 0102-4450 reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
collection |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||delta@pucsp.br |
_version_ |
1799129301116780544 |