Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Consolo, Douglas Altamiro
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Furtoso, Viviane Bagio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400
Resumo: An innovative aspect in the area of language assessment has been toevaluate oral language profi ciency in distant interactions by means ofcomputers. In this paper, we present the results of a qualitative researchstudy that aimed at analyzing features of language spoken in a computeraidedlearning and teaching context, which is constituted by teletandeminteractions. The data were collected in the scope of the Teletandem Brazilproject by means of interviews, audio and video recordings of onlineinteractions, questionnaires and fi eld notes. The results offer contributionsfor the areas of assessment, teacher education and teaching Portuguesefor foreigners.
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spelling Assessing oral profi ciency in computer-assisted foreign language learning: A study in the context of teletandem interactionsAvaliando proficiência oral na aprendizagem assistida por computadores: Um estudo no contexto de interações em teletandemAssessmentForeign LanguagesSynchronous CommunicationTeletandem.AvaliaçãoLínguas EstrangeirasComunicação SíncronaTeletandem.An innovative aspect in the area of language assessment has been toevaluate oral language profi ciency in distant interactions by means ofcomputers. In this paper, we present the results of a qualitative researchstudy that aimed at analyzing features of language spoken in a computeraidedlearning and teaching context, which is constituted by teletandeminteractions. The data were collected in the scope of the Teletandem Brazilproject by means of interviews, audio and video recordings of onlineinteractions, questionnaires and fi eld notes. The results offer contributionsfor the areas of assessment, teacher education and teaching Portuguesefor foreigners.Um aspecto inovador na área de avaliação em aprendizagem de línguastem sido a avaliação de profi ciência oral em interações com auxílio docomputador. Neste artigo, apresentamos os resultados de uma pesquisaque objetivou analisar características de língua falada em um contextoonline de ensino e de aprendizagem de línguas estrangeiras, constituídopor interações em teletandem. Os dados foram coletados no projetoTeletandem Brasil, por meio de entrevistas, gravações em áudio e em vídeode interações, questionários e notas de campo. Os resultados contribuempara as áreas de avaliação, de formação de professores e de ensino dePortuguês para estrangeiros.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26400/18944Consolo, Douglas AltamiroFurtoso, Viviane Bagioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26400Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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