Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aranha, Solange
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Cavalari, Suzi Marques Spatti
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404
Resumo: We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners.
id PUC_SP-4_da7fd700863ecf3dd509dd59b39fca78
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26404
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?Teletandem Institucional Integrado: O que aprendemos sobre produção escrita e correção por pares?teletandemprodução escritafeedback corretivoaprendizagem de língua estrangeira.teletandemwriting processcorrective feedbackforeign language learning.We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners.Defi nimos o teletandem institucional integrado (TTDii) como uma série desessões de teletandem que são integradas às aulas de língua estrangeiraa fi m de que a prática de teletandem ao mesmo tempo benefi cie e sejabenefi ciada por tais aulas. O objetivo deste trabalho é encaminharquestões sobre a forma pela qual os participantes brasileiros, futurosprofessores de língua estrangeira, oferecem feedback para as produçõesescritas de seus pares americanos. Os dados pertencem a um banco dedados que inclui os textos escritos e revisados durante a duração dasparcerias. Os resultados mostram que os participantes tendem a corrigira produção escrita de seus parceiros de teletandem de forma direta, comfoco na forma linguística e de acordo com suas crenças e experiênciacomo alunos.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404/18948Aranha, SolangeCavalari, Suzi Marques Spattiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26404Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
Teletandem Institucional Integrado: O que aprendemos sobre produção escrita e correção por pares?
title Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
spellingShingle Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
Aranha, Solange
teletandem
produção escrita
feedback corretivo
aprendizagem de língua estrangeira.
teletandem
writing process
corrective feedback
foreign language learning.
title_short Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
title_full Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
title_fullStr Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
title_full_unstemmed Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
title_sort Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
author Aranha, Solange
author_facet Aranha, Solange
Cavalari, Suzi Marques Spatti
author_role author
author2 Cavalari, Suzi Marques Spatti
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aranha, Solange
Cavalari, Suzi Marques Spatti
dc.subject.por.fl_str_mv teletandem
produção escrita
feedback corretivo
aprendizagem de língua estrangeira.
teletandem
writing process
corrective feedback
foreign language learning.
topic teletandem
produção escrita
feedback corretivo
aprendizagem de língua estrangeira.
teletandem
writing process
corrective feedback
foreign language learning.
description We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404/18948
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129301124120576