Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404 |
Resumo: | We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners. |
id |
PUC_SP-4_da7fd700863ecf3dd509dd59b39fca78 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26404 |
network_acronym_str |
PUC_SP-4 |
network_name_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback?Teletandem Institucional Integrado: O que aprendemos sobre produção escrita e correção por pares?teletandemprodução escritafeedback corretivoaprendizagem de língua estrangeira.teletandemwriting processcorrective feedbackforeign language learning.We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners.Defi nimos o teletandem institucional integrado (TTDii) como uma série desessões de teletandem que são integradas às aulas de língua estrangeiraa fi m de que a prática de teletandem ao mesmo tempo benefi cie e sejabenefi ciada por tais aulas. O objetivo deste trabalho é encaminharquestões sobre a forma pela qual os participantes brasileiros, futurosprofessores de língua estrangeira, oferecem feedback para as produçõesescritas de seus pares americanos. Os dados pertencem a um banco dedados que inclui os textos escritos e revisados durante a duração dasparcerias. Os resultados mostram que os participantes tendem a corrigira produção escrita de seus parceiros de teletandem de forma direta, comfoco na forma linguística e de acordo com suas crenças e experiênciacomo alunos.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404/18948Aranha, SolangeCavalari, Suzi Marques Spattiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26404Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? Teletandem Institucional Integrado: O que aprendemos sobre produção escrita e correção por pares? |
title |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
spellingShingle |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? Aranha, Solange teletandem produção escrita feedback corretivo aprendizagem de língua estrangeira. teletandem writing process corrective feedback foreign language learning. |
title_short |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
title_full |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
title_fullStr |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
title_full_unstemmed |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
title_sort |
Institutional Integrated Teletandem: What have we been learning about writing and peer feedback? |
author |
Aranha, Solange |
author_facet |
Aranha, Solange Cavalari, Suzi Marques Spatti |
author_role |
author |
author2 |
Cavalari, Suzi Marques Spatti |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aranha, Solange Cavalari, Suzi Marques Spatti |
dc.subject.por.fl_str_mv |
teletandem produção escrita feedback corretivo aprendizagem de língua estrangeira. teletandem writing process corrective feedback foreign language learning. |
topic |
teletandem produção escrita feedback corretivo aprendizagem de língua estrangeira. teletandem writing process corrective feedback foreign language learning. |
description |
We defi ne institutionally integrated teletandem (iiTTD) as a series ofteletandem sessions that are embedded in regular foreign language lessons,so that such lessons both feed and are fed by teletandem practice. In thispaper, we analyze prospective Brazilian teachers correcting Americanstudents’ writing productions in Portuguese during their participation in aniiTTD. We address issues about how pre-service FL teachers (participantsin iiTTD) offer writing feedback to their peers. Data included all the textswritten and revised during the length of their partnership. Results show thatmost participants tend to correct their iiTTD partners’ written productionsin a direct way, focusing mainly on language form and according to theirbeliefs and experience as learners. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26404/18948 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015) 1678-460X 0102-4450 reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
collection |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||delta@pucsp.br |
_version_ |
1799129301124120576 |