Media(,)Technologies&the body
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/38803 |
Resumo: | The article at hand discusses the connections between media practices, implicit knowledge and the concept of agency as an activity and asks for their synergistic relation to the field of digital games techniques and its potential for gaining knowledge. First, the theory of tacit knowledge is outlined in the context of a praxeology as methodological and theoretical approach of interobjective practices. This cultural science orientation of media research also shows the relevance for education, formation and socialization processes. |
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Media(,)Technologies&the bodyMedia(,) Technologies & the bodymediagamestechnologiesbody.mídiasjogostecnologiascorpoThe article at hand discusses the connections between media practices, implicit knowledge and the concept of agency as an activity and asks for their synergistic relation to the field of digital games techniques and its potential for gaining knowledge. First, the theory of tacit knowledge is outlined in the context of a praxeology as methodological and theoretical approach of interobjective practices. This cultural science orientation of media research also shows the relevance for education, formation and socialization processes.O texto discute as conexões entre práticas midiáticas, conhecimento implícito e o conceito de agência como uma atividade e pergunta por sua relação sinergista com o campo das técnicas de jogos digitais e seu potencial para ganho de conhecimento. Primeiro, a teoria do conhecimento tácito é esboçada no contexto de uma praxeologia como aproximação teórica e metodológica de práticas interobjetivas. Essa orientação a partir da ciência cultural da pesquisa de mídias também mostra a relevância para processos de educação, formação e socialização. PEPG COS-PUC-SP2018-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/38803Galaxia; No. 39 (2018)GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 39 (2018)1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPenghttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/38803/26960Copyright (c) 2018 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semiótica. ISSN 1982-2553info:eu-repo/semantics/openAccessFerrin, Nino2018-11-14T20:23:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/38803Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2018-11-14T20:23:17Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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