National Technical School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/60985 |
Resumo: | The article analyzes the history of the National Technical School from the memory of former students, members of the Alumni Association of the National Technical School and the Federal Center for Technological Education Celso Suckow da Fonseca. It investigates the educational project of industrial education reform in the 1940s and the life trajectory of students, focusing on the relationship between social memory and history of education, as well as experience and social identity in the world of work. The methodology of oral history and public history is claimed to renew analyzes of the history of education. |
id |
RBHE-1_103785a6c921d7e6bbc07df21d1214e0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/60985 |
network_acronym_str |
RBHE-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
National Technical SchoolEscuela Técnica NacionalEscola Técnica Nacionalhistory of educationprofessional educationdaily school routinehistoria de la educacióneducación profesionalescuela diariahistória da educaçãoeducação profissional e tecnológicacotidiano escolarThe article analyzes the history of the National Technical School from the memory of former students, members of the Alumni Association of the National Technical School and the Federal Center for Technological Education Celso Suckow da Fonseca. It investigates the educational project of industrial education reform in the 1940s and the life trajectory of students, focusing on the relationship between social memory and history of education, as well as experience and social identity in the world of work. The methodology of oral history and public history is claimed to renew analyzes of the history of education.El artículo analiza la historia de la Escola Técnica Nacional desde la memoria de egresados, miembros de la Asociación de Antiguos Alumnos de la Escola Técnica Nacional y del Centro Federal de Educación Tecnológica Celso Suckow da Fonseca. Investiga el proyecto educativo de reforma de la educación industrial en la década de 1940 y la trayectoria de vida de los estudiantes, centrándose en la relación entre la memoria social y la historia de la educación, así como la experiencia y la identidad social en el mundo del trabajo. Se reivindica la metodología de historia oral e historia pública para renovar los análisis de la historia de la educación. O artigo analisa a história da Escola Técnica Nacional a partir da memória de egressos, membros da Associação de Ex-alunos da Escola Técnica Nacional e do Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca. Investiga-se o projeto educacional de reforma do ensino industrial nos anos 1940 e a trajetória de vida de estudantes, enfocando a relação entre memória social e história da educação, bem como experiência e identidade social no mundo do trabalho. Reivindica-se a metodologia da História Oral e História Pública para renovar análises da História da Educação.RBHE2022-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/6098510.4025/rbhe.v23.2023.e242Revista Brasileira de História da Educação; Vol 23 No 1 (2023): Publicação contínua; e242Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 23 Núm. 1 (2023): Publicação contínua; e242Revista Brasileira de História da Educação; v. 23 n. 1 (2023): Publicação contínua; e2422238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/60985/751375155055Copyright (c) 2022 Samuel Silva Rodrigues de Oliveira, Tereza Fachada Levy Cardoso, Maria Renilda Nery Barreto (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Samuel Silva Rodrigues deCardoso, Tereza Fachada Levy Barreto, Maria Renilda Nery 2022-12-04T13:59:58Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/60985Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-12-04T13:59:58Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
National Technical School Escuela Técnica Nacional Escola Técnica Nacional |
title |
National Technical School |
spellingShingle |
National Technical School Oliveira, Samuel Silva Rodrigues de history of education professional education daily school routine historia de la educación educación profesional escuela diaria história da educação educação profissional e tecnológica cotidiano escolar |
title_short |
National Technical School |
title_full |
National Technical School |
title_fullStr |
National Technical School |
title_full_unstemmed |
National Technical School |
title_sort |
National Technical School |
author |
Oliveira, Samuel Silva Rodrigues de |
author_facet |
Oliveira, Samuel Silva Rodrigues de Cardoso, Tereza Fachada Levy Barreto, Maria Renilda Nery |
author_role |
author |
author2 |
Cardoso, Tereza Fachada Levy Barreto, Maria Renilda Nery |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Samuel Silva Rodrigues de Cardoso, Tereza Fachada Levy Barreto, Maria Renilda Nery |
dc.subject.por.fl_str_mv |
history of education professional education daily school routine historia de la educación educación profesional escuela diaria história da educação educação profissional e tecnológica cotidiano escolar |
topic |
history of education professional education daily school routine historia de la educación educación profesional escuela diaria história da educação educação profissional e tecnológica cotidiano escolar |
description |
The article analyzes the history of the National Technical School from the memory of former students, members of the Alumni Association of the National Technical School and the Federal Center for Technological Education Celso Suckow da Fonseca. It investigates the educational project of industrial education reform in the 1940s and the life trajectory of students, focusing on the relationship between social memory and history of education, as well as experience and social identity in the world of work. The methodology of oral history and public history is claimed to renew analyzes of the history of education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/60985 10.4025/rbhe.v23.2023.e242 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/60985 |
identifier_str_mv |
10.4025/rbhe.v23.2023.e242 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/60985/751375155055 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 23 No 1 (2023): Publicação contínua; e242 Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 23 Núm. 1 (2023): Publicação contínua; e242 Revista Brasileira de História da Educação; v. 23 n. 1 (2023): Publicação contínua; e242 2238-0094 1519-5902 reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online) instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) instacron:RBHE |
instname_str |
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
instacron_str |
RBHE |
institution |
RBHE |
reponame_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com |
_version_ |
1752126532771381248 |