What do emotions say about guest satisfaction?: Hotel Moliceiro Case Study
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.26010 |
Resumo: | The interaction with others and the demand for information has been changing with the growth of the internet and the increase of eWOM sharing platforms. Online reviews are thus the most widely used source of information and the emotions conveyed through them can be indicative of guest satisfaction. The present case study focuses on Hotel Moliceiro, a 4-star boutique hotel located in the city centre of Aveiro. The research consists mainly of descriptive and emotional analysis of 416 TripAdvisor reviews of Hotel Moliceiro, using tools such as IBM Watson Tone Analyzer. The data collected was duly analysed and compared and it is possible to conclude that there are behavioral differences regarding the month and type of trip, the language of the review and the origin and gender of the guests. |
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What do emotions say about guest satisfaction?: Hotel Moliceiro Case StudyThe interaction with others and the demand for information has been changing with the growth of the internet and the increase of eWOM sharing platforms. Online reviews are thus the most widely used source of information and the emotions conveyed through them can be indicative of guest satisfaction. The present case study focuses on Hotel Moliceiro, a 4-star boutique hotel located in the city centre of Aveiro. The research consists mainly of descriptive and emotional analysis of 416 TripAdvisor reviews of Hotel Moliceiro, using tools such as IBM Watson Tone Analyzer. The data collected was duly analysed and compared and it is possible to conclude that there are behavioral differences regarding the month and type of trip, the language of the review and the origin and gender of the guests.A interação com outras pessoas e a procura de informação tem vindo a ser alterada com o crescimento da internet e o aumento de plataformas de partilha de eWOM. As reviews online são uma das fontes mais utilizadas para recolha de informação e as emoções transmitidas através destas são indicadoras da satisfação dos hóspedes. O presente caso de estudo foca-se no Hotel Moliceiro, um hotel de charme de 4 estrelas localizado no centro da cidade de Aveiro. A investigação realizada centra-se na análise emocional de 416 reviews do TripAdvisor relativas ao Hotel Moliceiro, através da ferramenta IBM Watson Tone Analyzer. Os dados recolhidos foram devidamente analisados e comparados, sendo possível concluir que se vericam diferenças comportamentais relativamente ao mês e tipo de viagem, ao idioma da avaliação e à origem e sexo dos hóspedes.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2021-09-19T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.26010oai:proa.ua.pt:article/26010Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 69-79Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 69-792182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/26010https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.26010https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/26010/18741Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGaspar, BeatrizCosta, Rui2022-09-26T10:57:41Zoai:proa.ua.pt:article/26010Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:18.567641Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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