Understanding response to picturebook

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mourão, Sandie
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/93169
Resumo: UID/ELT/04097/2013 WoS - record outside the portuguese subscription range.
id RCAP_0460ec2dcd55c00eb90be7f183dbce51
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/93169
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Understanding response to picturebookpicturebooksresponseliterary understandingrepeated read aloudslinguistic repertoireUID/ELT/04097/2013 WoS - record outside the portuguese subscription range.This paper uses findings from an empirical study1 in the field of language didactics to discuss the importance of valuing different responses to picturebooks in an EFL context, demonstrating how these responses can support language development in English. Making reference to just one of the picturebooks used in the study, Good Night Gorilla! (Rathmann, 1996), a title chosen for its repetitive verbal text but complex picture-word dynamic, this paper describes how children responded according to a grounded theory of literary understanding. Discussion highlights how, during repeated read alouds, children used both their L1 and English to respond to the picturebook, engaging in meaning- making strategies which supported personal significances and multiple interpretations. The discussion closes with recommendations for classrooms where picturebooks are used in EFL contexts of low exposure. Este artículo presenta los resultados de un estudio empírico dentro del campo de la enseñanza de lenguas para analizar la importancia de valorar distintas respuestas a los libros álbum en inglés en un contexto de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL), y así demostrar cómo esas respuestas respaldan el desarrollo de la lengua inglesa. Haciendo referencia a uno de los libros álbum utilizados en el estudio, Good Night Gorilla! (Rathmann, 1996), título elegido por su narrativa repetitiva y por sus gráficos complejos y dinámicos, el artículo describe cómo los niños respondieron de acuerdo con una teoría de comprensión literaria. El análisis resalta cómo, durante repetidas lecturas en voz alta, los niños utilizaron su lengua L1 e inglés para responder al libro álbum, participando en estrategias de comprensión que apoyaron significados personales y múltiples interpretaciones. El análisis concluye con recomendaciones para el aula en la que se utilicen los libros álbum en contextos de poca exposición al inglés.Centro de Estudos Ingleses de Tradução e Anglo-portugueses (CETAPS)RUNMourão, Sandie2020-02-21T23:48:10Z2013-06-302013-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article16application/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/93169eng1989-0796PURE: 13280377info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:41:41Zoai:run.unl.pt:10362/93169Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:37:42.331149Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Understanding response to picturebook
title Understanding response to picturebook
spellingShingle Understanding response to picturebook
Mourão, Sandie
picturebooks
response
literary understanding
repeated read alouds
linguistic repertoire
title_short Understanding response to picturebook
title_full Understanding response to picturebook
title_fullStr Understanding response to picturebook
title_full_unstemmed Understanding response to picturebook
title_sort Understanding response to picturebook
author Mourão, Sandie
author_facet Mourão, Sandie
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Centro de Estudos Ingleses de Tradução e Anglo-portugueses (CETAPS)
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Mourão, Sandie
dc.subject.por.fl_str_mv picturebooks
response
literary understanding
repeated read alouds
linguistic repertoire
topic picturebooks
response
literary understanding
repeated read alouds
linguistic repertoire
description UID/ELT/04097/2013 WoS - record outside the portuguese subscription range.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-30
2013-06-30T00:00:00Z
2020-02-21T23:48:10Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/93169
url http://hdl.handle.net/10362/93169
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 1989-0796
PURE: 13280377
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 16
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137993494102016