Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vieira, Hugo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14
Resumo: This article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. 
id RCAP_0db26f98573cdbe8c0dd6d91418ee47c
oai_identifier_str oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part ICONTEXTUALIZAÇÃO DA FORMAÇÃO: CRIAÇÃO DE UMA PERSONAGEM QUE EMERGE DO CLOWN - PARTE Iyogakung-fuclowndança-teatrotécnica viewpointsyogakung-fuclowndance-theaterviewpoints techniqueThis article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. Neste artigo que recorta uma tese de doutoramento em que a pergunta de investigação é: Qual o contributo do yoga, do kung-fu, da dança-teatro e da técnica viewpoints na construção de uma personagem que emerge do clown? Seguir-se-á a exposição dosobjetivos de investigação e da criação laboratorial, dos resultados esperados, a contextualização dos espaços e amostra, a contextualização da área de conhecimento que visa os objetivos e conteúdos mais pertinentes das diversas áreas, assim como osconhecimentos, as capacidades e as competências que se procuram promover aos participantes ao longo da formação.MUNDIS2020-12-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 4 (2020): 43.ª Edição | ERAS; 21-441647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14/11Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Hugo2022-09-05T13:57:34Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:38.987369Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
CONTEXTUALIZAÇÃO DA FORMAÇÃO: CRIAÇÃO DE UMA PERSONAGEM QUE EMERGE DO CLOWN - PARTE I
title Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
spellingShingle Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
Vieira, Hugo
yoga
kung-fu
clown
dança-teatro
técnica viewpoints
yoga
kung-fu
clown
dance-theater
viewpoints technique
title_short Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
title_full Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
title_fullStr Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
title_full_unstemmed Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
title_sort Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
author Vieira, Hugo
author_facet Vieira, Hugo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vieira, Hugo
dc.subject.por.fl_str_mv yoga
kung-fu
clown
dança-teatro
técnica viewpoints
yoga
kung-fu
clown
dance-theater
viewpoints technique
topic yoga
kung-fu
clown
dança-teatro
técnica viewpoints
yoga
kung-fu
clown
dance-theater
viewpoints technique
description This article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. 
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-30T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14
url https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14
identifier_str_mv oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14/11
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
dc.source.none.fl_str_mv ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 4 (2020): 43.ª Edição | ERAS; 21-44
1647-3558
2184-2116
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799129977762873344