Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14 |
Resumo: | This article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. |
id |
RCAP_0db26f98573cdbe8c0dd6d91418ee47c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part ICONTEXTUALIZAÇÃO DA FORMAÇÃO: CRIAÇÃO DE UMA PERSONAGEM QUE EMERGE DO CLOWN - PARTE Iyogakung-fuclowndança-teatrotécnica viewpointsyogakung-fuclowndance-theaterviewpoints techniqueThis article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. Neste artigo que recorta uma tese de doutoramento em que a pergunta de investigação é: Qual o contributo do yoga, do kung-fu, da dança-teatro e da técnica viewpoints na construção de uma personagem que emerge do clown? Seguir-se-á a exposição dosobjetivos de investigação e da criação laboratorial, dos resultados esperados, a contextualização dos espaços e amostra, a contextualização da área de conhecimento que visa os objetivos e conteúdos mais pertinentes das diversas áreas, assim como osconhecimentos, as capacidades e as competências que se procuram promover aos participantes ao longo da formação.MUNDIS2020-12-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 4 (2020): 43.ª Edição | ERAS; 21-441647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14/11Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Hugo2022-09-05T13:57:34Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:38.987369Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I CONTEXTUALIZAÇÃO DA FORMAÇÃO: CRIAÇÃO DE UMA PERSONAGEM QUE EMERGE DO CLOWN - PARTE I |
title |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
spellingShingle |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I Vieira, Hugo yoga kung-fu clown dança-teatro técnica viewpoints yoga kung-fu clown dance-theater viewpoints technique |
title_short |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
title_full |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
title_fullStr |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
title_full_unstemmed |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
title_sort |
Contextualization of training: creating a character emerging from the Clown - Part I |
author |
Vieira, Hugo |
author_facet |
Vieira, Hugo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira, Hugo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
yoga kung-fu clown dança-teatro técnica viewpoints yoga kung-fu clown dance-theater viewpoints technique |
topic |
yoga kung-fu clown dança-teatro técnica viewpoints yoga kung-fu clown dance-theater viewpoints technique |
description |
This article outlines a doctoral thesis. The research question is: What is the contribution of yoga, kung fu, dance-theater and the viewpoints technique in the construction of acharacter that emerges from the clown? This will be followed by the presentation of the research objectives and laboratory creation, expected outcomes, contextualization of spaces and sample, as well as of the area of knowledge that aims at the most relevant objectives and contents of the different areas. We also highlight the knowledge, skills and competences that are sought to be promoted with the participants throughout training. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-30T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14 oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14 |
url |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14 |
identifier_str_mv |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/14 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/14/11 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 4 (2020): 43.ª Edição | ERAS; 21-44 1647-3558 2184-2116 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129977762873344 |