The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/20381 |
Resumo: | This report of classroom action research is based on the application of Project-based learning (PBL) using storytelling and analyzing its effects on enhancing EFL young learners’ 21st Century Skills. The report presents how the EFL education has been in Portugal and provides insights for teachers who would consider implementing PBL into young learner EFL classrooms using storytelling, with the aim of enhancing 21st Century Skills, among others. Therefore, the main focus is to conduct classroom action research to analyze the possibility of transforming traditional EFL teaching classrooms into an active learning environment through PBL. By undertaking an ethnographical methodological approach of both qualitative and quantitative nature and with action research outlines, the following triangulation of data collection tools were applied: lesson plans, discussions, self-assessment worksheets, questionnaires, one-on-one interviews, observation grids, and a teaching journal. Results show that both PBL and storytelling can produce effective learning experiences and foster learners' 21st Century Skills. Therefore, it can be stated that implementing PBL using storytelling has saliently positive impacts on EFL young learners’ 21st Century Skills, namely: collaboration, critical thinking, creativity, communication, problem-solving and ICT 1skills. |
id |
RCAP_1872111f1450c113ff67ce1bce99a564 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recipp.ipp.pt:10400.22/20381 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century SkillsProject-based learningStorytellingEFL young learners21st century skillsAprendizagem baseada em projetosNarração de históriasJovens alunos de ILECompetências do século 21Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da EducaçãoThis report of classroom action research is based on the application of Project-based learning (PBL) using storytelling and analyzing its effects on enhancing EFL young learners’ 21st Century Skills. The report presents how the EFL education has been in Portugal and provides insights for teachers who would consider implementing PBL into young learner EFL classrooms using storytelling, with the aim of enhancing 21st Century Skills, among others. Therefore, the main focus is to conduct classroom action research to analyze the possibility of transforming traditional EFL teaching classrooms into an active learning environment through PBL. By undertaking an ethnographical methodological approach of both qualitative and quantitative nature and with action research outlines, the following triangulation of data collection tools were applied: lesson plans, discussions, self-assessment worksheets, questionnaires, one-on-one interviews, observation grids, and a teaching journal. Results show that both PBL and storytelling can produce effective learning experiences and foster learners' 21st Century Skills. Therefore, it can be stated that implementing PBL using storytelling has saliently positive impacts on EFL young learners’ 21st Century Skills, namely: collaboration, critical thinking, creativity, communication, problem-solving and ICT 1skills.Este relatório de investigação-ação em sala de aula é baseado na aplicação da abordagem “Aprendizagem baseada em projetos” (“PBL” em inglês), usando a narração de histórias, e analisando os seus efeitos no desenvolvimento de competências do século XXI, relativamente a jovens alunos de ILE. Este trabalho aborda distintos temas, nomeadamente o estado do ensino de ILE em Portugal e também fornece ideias para professores que equacionem a implementação da abordagem PBL nas salas de aula de ILE para crianças, usando a narração de histórias com o objetivo de fomentar as competências acima referidas, entre outras. Portanto, o foco principal do nosso estudo é levar a cabo este projeto com contornos de investigação-ação, de forma a verificar a possibilidade de transformar as salas de aula de ensino de inglês tradicional num ambiente ativo de aprendizagem através do PBL. Ao levarmos a cabo uma abordagem metodológica etnográfica de natureza qualitativa e quantitativa e com contornos de investigação-ação, utilizaremos as seguintes ferramentas de recolha de dados: planos da aula, discussões, checklist de auto-avaliação, questionários, entrevistas individuais, tabelas de observação, e um diário de bordo. Os resultados demonstram que tanto “Aprendizagem baseada em projetos” (“PBL” em inglês) como a narração de histórias podem produzir experiências de aprendizagem efetiva e melhorar as competências do século XXI das crianças. Portanto, pode ser dito que a implementação de PBL usando narração tem impactos positivos nas competências do século XXI dos jovens alunos de ILE, nomeadamente: colaboração, pensamento crítico, criatividade, comunicação, resolução de problemas, e competências TIC2, usando a narração de histórias.Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de EducaçãoCruz, Mário Rui Domingues Ferreira daRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoYaşar, Birgül2022-04-19T11:38:06Z202220222022-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdftext/plain; charset=utf-8http://hdl.handle.net/10400.22/20381TID:202993825enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:15:53Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/20381Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:40:27.828688Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
title |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
spellingShingle |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills Yaşar, Birgül Project-based learning Storytelling EFL young learners 21st century skills Aprendizagem baseada em projetos Narração de histórias Jovens alunos de ILE Competências do século 21 Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
title_short |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
title_full |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
title_fullStr |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
title_full_unstemmed |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
title_sort |
The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills |
author |
Yaşar, Birgül |
author_facet |
Yaşar, Birgül |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Cruz, Mário Rui Domingues Ferreira da Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Yaşar, Birgül |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Project-based learning Storytelling EFL young learners 21st century skills Aprendizagem baseada em projetos Narração de histórias Jovens alunos de ILE Competências do século 21 Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
topic |
Project-based learning Storytelling EFL young learners 21st century skills Aprendizagem baseada em projetos Narração de histórias Jovens alunos de ILE Competências do século 21 Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
description |
This report of classroom action research is based on the application of Project-based learning (PBL) using storytelling and analyzing its effects on enhancing EFL young learners’ 21st Century Skills. The report presents how the EFL education has been in Portugal and provides insights for teachers who would consider implementing PBL into young learner EFL classrooms using storytelling, with the aim of enhancing 21st Century Skills, among others. Therefore, the main focus is to conduct classroom action research to analyze the possibility of transforming traditional EFL teaching classrooms into an active learning environment through PBL. By undertaking an ethnographical methodological approach of both qualitative and quantitative nature and with action research outlines, the following triangulation of data collection tools were applied: lesson plans, discussions, self-assessment worksheets, questionnaires, one-on-one interviews, observation grids, and a teaching journal. Results show that both PBL and storytelling can produce effective learning experiences and foster learners' 21st Century Skills. Therefore, it can be stated that implementing PBL using storytelling has saliently positive impacts on EFL young learners’ 21st Century Skills, namely: collaboration, critical thinking, creativity, communication, problem-solving and ICT 1skills. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-19T11:38:06Z 2022 2022 2022-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.22/20381 TID:202993825 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.22/20381 |
identifier_str_mv |
TID:202993825 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/plain; charset=utf-8 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131493440684032 |