The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dias, Paulo César
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Castillo, José António Garcia del, Moilanen, Kristin L.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/34276
Resumo: In this study we present the results of the adaptation of the Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) to Portugal. The measure was used with two samples of high school students to which ASRI was administered with Self-Regulation Scale as control measure. In the first study the measures were administered to 823 adolescents and the construct validity analysis was assessed with exploratory factor analysis. The results allow us to find an adequate structure with proper psychometric properties, in their construct and content validity, and reliability. A second study involved 435 adolescents, being tested three models using confirmatory factor analyses. The final version of the ASRI-2 presents an acceptable fit of the data in construct and concurrent validity, given its moderate or high correlation with academic success and substance use. The implications of this new approach to the self-regulation study are discussed and directions to further studies are suggested.
id RCAP_19e850e23b05a83d8ae4f285f96ea706
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/34276
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese contextAdaptação do Inventário de Autorregulação na Adolescência para o contexto portuguêsAdaptación del Inventario de Autorregulación en la Adolescencia para el contexto portuguésAdjustmentAdolescencePsychometricsSelf-regulationAutorregulaçãoAdolescênciaAjustamentoPsicometriaAutorregulaciónAdolescenciaAjustePsicometríaIn this study we present the results of the adaptation of the Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) to Portugal. The measure was used with two samples of high school students to which ASRI was administered with Self-Regulation Scale as control measure. In the first study the measures were administered to 823 adolescents and the construct validity analysis was assessed with exploratory factor analysis. The results allow us to find an adequate structure with proper psychometric properties, in their construct and content validity, and reliability. A second study involved 435 adolescents, being tested three models using confirmatory factor analyses. The final version of the ASRI-2 presents an acceptable fit of the data in construct and concurrent validity, given its moderate or high correlation with academic success and substance use. The implications of this new approach to the self-regulation study are discussed and directions to further studies are suggested.O objetivo deste estudo foi apresentar os resultados da adaptação do Inventário de Autorregulação na Adolescência (IARA) para Portugal. O instrumento foi testado com duas amostras de estudantes do ensino secundário com a Escala de Autorregulação como medida de controle. No primeiro estudo, os instrumentos foram testados junto de 823 adolescentes e a análise de validade de construto foi feita com recurso à análise factorial exploratória. Os resultados indicaram uma estrutura apropriada com propriedades psicométricas adequadas referentes à validade de conteúdo e construto, e fidelidade. Um segundo estudo envolveu 435 adolescentes, sendo testados três modelos com análise factorial confirmatória. A versão final do IARA-2 apresenta valores de ajustamento aceitáveis em termos de validade de contruto e concorrente, dadas as correlações moderadas a elevadas com o sucesso acadêmico e uso de substâncias. As implicações desta nova abordagem ao estudo da autorregulação são discutidas e direções para próximos estudos são sugeridas.En este estudio se presentan los resultados de la adaptación del Inventario de Autorregulación en la Adolescencia (IARA) para Portugal. El instrumento fue administrado con dos muestras de estudiantes de secundarias públicas con la Escala de Autorregulación como medida de control. En el primer estudio, los instrumentos fueron testados con 823 adolescentes y la validez de constructo se evaluó con análisis factorial exploratorio. Los resultados indicaron una estructura apropiada con propiedades psicométricas adecuadas respecto a su validez de contenido y constructo y fidelidad. Un segundo estudio involucró 435 adolescentes, testando tres modelos con análisis factorial confirmatoria. La versión final del IARA-2 muestra valores de ajuste satisfactorios en términos de validez concurrente y de constructo, ante las correlaciones moderadas a altas con el éxito académico y uso de sustancias. Las implicaciones de este nuevo enfoque para el estudio de la autorregulación son discutidas y direcciones para futuros estudios son sugeridas.Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaDias, Paulo CésarCastillo, José António Garcia delMoilanen, Kristin L.2021-07-26T09:59:56Z2014-05-012014-05-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/34276eng0103-863X10.1590/1982-4327245820140384907976118info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:39:45Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/34276Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:27:46.385187Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
Adaptação do Inventário de Autorregulação na Adolescência para o contexto português
Adaptación del Inventario de Autorregulación en la Adolescencia para el contexto portugués
title The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
spellingShingle The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
Dias, Paulo César
Adjustment
Adolescence
Psychometrics
Self-regulation
Autorregulação
Adolescência
Ajustamento
Psicometria
Autorregulación
Adolescencia
Ajuste
Psicometría
title_short The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
title_full The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
title_fullStr The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
title_full_unstemmed The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
title_sort The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context
author Dias, Paulo César
author_facet Dias, Paulo César
Castillo, José António Garcia del
Moilanen, Kristin L.
author_role author
author2 Castillo, José António Garcia del
Moilanen, Kristin L.
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Paulo César
Castillo, José António Garcia del
Moilanen, Kristin L.
dc.subject.por.fl_str_mv Adjustment
Adolescence
Psychometrics
Self-regulation
Autorregulação
Adolescência
Ajustamento
Psicometria
Autorregulación
Adolescencia
Ajuste
Psicometría
topic Adjustment
Adolescence
Psychometrics
Self-regulation
Autorregulação
Adolescência
Ajustamento
Psicometria
Autorregulación
Adolescencia
Ajuste
Psicometría
description In this study we present the results of the adaptation of the Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) to Portugal. The measure was used with two samples of high school students to which ASRI was administered with Self-Regulation Scale as control measure. In the first study the measures were administered to 823 adolescents and the construct validity analysis was assessed with exploratory factor analysis. The results allow us to find an adequate structure with proper psychometric properties, in their construct and content validity, and reliability. A second study involved 435 adolescents, being tested three models using confirmatory factor analyses. The final version of the ASRI-2 presents an acceptable fit of the data in construct and concurrent validity, given its moderate or high correlation with academic success and substance use. The implications of this new approach to the self-regulation study are discussed and directions to further studies are suggested.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-05-01
2014-05-01T00:00:00Z
2021-07-26T09:59:56Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.14/34276
url http://hdl.handle.net/10400.14/34276
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 0103-863X
10.1590/1982-43272458201403
84907976118
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131995597438976