L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ketele, Jean-Marie De
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1
Resumo: Explaining the main ideas about what the author assumes as pedagogical innovation in college, this paper reviews the starting measures that leads to innovation on that level of school education. Conclusively, the author illustrates his point of view with a proposal of a three stages model about innovation in college.
id RCAP_1a7658f9a781132cf6b3857079f877c8
oai_identifier_str oai:impactum-journals.uc.pt:article/1137
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnellesInovação pedagógicapontos de partida para a inovação no ESdinâmicas de inovaçãoPedagogical innovation10 starting points about innovationinnovation dynamicsExplaining the main ideas about what the author assumes as pedagogical innovation in college, this paper reviews the starting measures that leads to innovation on that level of school education. Conclusively, the author illustrates his point of view with a proposal of a three stages model about innovation in college.Começando por clarificar o campo conceptual no qual se inscreve este trabalho, o autor revê aqueles que considera serem os pontos de entrada da inovação nas instituições universitárias. Finalmente, apresenta uma tentativa de modelização do próprio processo de inovação no ensino superior tal como o perspectiva.Imprensa da Universidade de Coimbra2010-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1https://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1Psychologica; 30 anos; p. 7-24Psychologica; 30 anos; p. 7-241647-86060871-465710.14195/1647-8606_30anosreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_30anos_1https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_30anos_1/585Ketele, Jean-Marie Deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-31T13:59:25Zoai:impactum-journals.uc.pt:article/1137Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:57:29.225417Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
title L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
spellingShingle L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
Ketele, Jean-Marie De
Inovação pedagógica
pontos de partida para a inovação no ES
dinâmicas de inovação
Pedagogical innovation
10 starting points about innovation
innovation dynamics
title_short L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
title_full L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
title_fullStr L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
title_full_unstemmed L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
title_sort L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: Des chemins de traverse aux avenues institutionnelles
author Ketele, Jean-Marie De
author_facet Ketele, Jean-Marie De
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ketele, Jean-Marie De
dc.subject.por.fl_str_mv Inovação pedagógica
pontos de partida para a inovação no ES
dinâmicas de inovação
Pedagogical innovation
10 starting points about innovation
innovation dynamics
topic Inovação pedagógica
pontos de partida para a inovação no ES
dinâmicas de inovação
Pedagogical innovation
10 starting points about innovation
innovation dynamics
description Explaining the main ideas about what the author assumes as pedagogical innovation in college, this paper reviews the starting measures that leads to innovation on that level of school education. Conclusively, the author illustrates his point of view with a proposal of a three stages model about innovation in college.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1
https://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1
url https://doi.org/10.14195/1647-8606_30anos_1
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_30anos_1
https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_30anos_1/585
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Imprensa da Universidade de Coimbra
publisher.none.fl_str_mv Imprensa da Universidade de Coimbra
dc.source.none.fl_str_mv Psychologica; 30 anos; p. 7-24
Psychologica; 30 anos; p. 7-24
1647-8606
0871-4657
10.14195/1647-8606_30anos
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131647899074560