Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11067/2164
Resumo: International journal of engineering and industrial management. - ISSN 1647-578X. - N. 6 (2014). - p. 23-33
id RCAP_1e385a6a67280cbe1011cd28b09c781b
oai_identifier_str oai:repositorio.ulusiada.pt:11067/2164
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?Produtos de marca - GestãoComportamento do consumidorFidelização de clientesInternational journal of engineering and industrial management. - ISSN 1647-578X. - N. 6 (2014). - p. 23-33This work aimed to analyze the importance of brand identity in consumer behavior of baby clothes and accessories and if that behavior has consequences loyal and willing to pay a premium price. The brand identity is seen as containing a wide range of constructs associated with it, such as brand awareness, brand image and in this case also, the image of the store. On the other hand, if the brand has a strong identity, consumers will be willing to repeat their purchases and pay a higher price for the brand. For it became a collection of quantitative data through a survey conducted in stores and estimated a structural equation model. The main conclusions were that brand awareness is weak but consumers are loyal and are willing to pay a higher price.2016-04-15T11:23:36Z2016-04-152016-04-15T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11067/2164http://hdl.handle.net/11067/2164eng1647-578XRodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-04T01:43:34Zoai:repositorio.ulusiada.pt:11067/2164Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:24:51.816074Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
title Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
spellingShingle Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
Rodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-
Produtos de marca - Gestão
Comportamento do consumidor
Fidelização de clientes
title_short Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
title_full Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
title_fullStr Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
title_full_unstemmed Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
title_sort Brand identity it's important in consumer behavior of caracol brand?
author Rodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-
author_facet Rodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Paula Cristina Lopes, 1970-
dc.subject.por.fl_str_mv Produtos de marca - Gestão
Comportamento do consumidor
Fidelização de clientes
topic Produtos de marca - Gestão
Comportamento do consumidor
Fidelização de clientes
description International journal of engineering and industrial management. - ISSN 1647-578X. - N. 6 (2014). - p. 23-33
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-04-15T11:23:36Z
2016-04-15
2016-04-15T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11067/2164
http://hdl.handle.net/11067/2164
url http://hdl.handle.net/11067/2164
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 1647-578X
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136730506330112