O contributo das universidades no branding das cidades – uma revisão de literatura
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.8853 |
Resumo: | This paper aims to identify and highlight the state of the art about the theme of branding of cities and the contribution of universities in the construction of identity and design of this branding. For that, in a first phase, a literature review was carried out that allowed us to assess the reasons that justify the urgency of projecting the city's identity through the brand. Secondly, and making clear the importance of the role of city branding, the literature review focused on the impact of the university as a public space with considerable and diverse types of implications for territories and cities, resulting in the identification of a research gap regarding the incorporation of this key contribution in the design of the respective branding. This work, as a purely conceptual nature, therefore allowed the identification of possible future research lines on the subject. |
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O contributo das universidades no branding das cidades – uma revisão de literaturaThis paper aims to identify and highlight the state of the art about the theme of branding of cities and the contribution of universities in the construction of identity and design of this branding. For that, in a first phase, a literature review was carried out that allowed us to assess the reasons that justify the urgency of projecting the city's identity through the brand. Secondly, and making clear the importance of the role of city branding, the literature review focused on the impact of the university as a public space with considerable and diverse types of implications for territories and cities, resulting in the identification of a research gap regarding the incorporation of this key contribution in the design of the respective branding. This work, as a purely conceptual nature, therefore allowed the identification of possible future research lines on the subject.O presente trabalho tem como objetivo identificar e evidenciar o estado da arte sobre a temática do branding de cidades e sobre o contributo das universidades na construção da identidade e conceção desse branding. Para o efeito, numa primeira fase, procedeu-se a uma revisão de literatura que permitiu aferir sobre as razões que justificam a premência de se projetar a identidade da cidade através da marca. Num segundo momento, e tornada clara a importância do papel do branding de cidades, a revisão de literatura incidiu sobre o impacto da universidade, como espaço público com consideráveis e diversificados tipos de implicações nos territórios e nas cidades, da qual resultou a identificação de um research gap relativo à incorporação desse contributo chave na conceção dos respetivos branding. Este trabalho, de natureza puramente conceptual permitiu, portanto, a identificação de possíveis vias de pesquisa futura sobre o tema.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2021-09-20T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.8853oai:proa.ua.pt:article/8853Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 277-286Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 277-2862182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/8853https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.8853https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/8853/18789Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeão, Maria Teresa de Carvalho Moreira GomesMarques, Mariana2022-09-26T10:56:36Zoai:proa.ua.pt:article/8853Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:24.064725Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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