Campanhas políticas e tecnologias digitais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cunha, Mágda Rodrigues
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400
Resumo: Politicians have traditionally availed themselves of the media in a conventional manner during electoral campaigns. At their disposal, they have free airtime on radio and TV for their programs, and the possibility of paid spaces in newspapers. At least in Brazil, this has been the format adopted. However, with the advent of digital technology, the internet and all the consequences of these events, the models employed today face the need of a makeover. This article seeks to foster discussion on these changes by highlighting the main characteristics of the conventional media and digital technology while also focusing on the history, culture and language of communication media.
id RCAP_2d5655cc5bc02839806856ad568df1fd
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Campanhas políticas e tecnologias digitaisPoliticians have traditionally availed themselves of the media in a conventional manner during electoral campaigns. At their disposal, they have free airtime on radio and TV for their programs, and the possibility of paid spaces in newspapers. At least in Brazil, this has been the format adopted. However, with the advent of digital technology, the internet and all the consequences of these events, the models employed today face the need of a makeover. This article seeks to foster discussion on these changes by highlighting the main characteristics of the conventional media and digital technology while also focusing on the history, culture and language of communication media.Políticos tradicionalmente têm-se apropriado de maneira convencional das mídias nos períodos de campanhas eleitorais. Contam com os programas gratuitos em rádio e televisão e com a possibilidade de espaços pagos nos jornais. Este tem sido, pelo menos no Brasil, o formato adotado. Porém, com o advento da tecnologia digital, da internet e de todas as conseqüências destes fatos, os modelos enfrentam a necessidade de reformulação. Este artigo pretende refletir sobre estas mudanças, tendo como base as principais características das mídias convencionais e das tecnologias digitais, recorrendo à história, à cultura e à linguagem dos meios de comunicação.Universidade Católica Portuguesa2006-06-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400Comunicação & Cultura; No 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-156Comunicação & Cultura; n. 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-1561646-487710.34632/comunicacaoecultura.2006.n2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400https://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400/355Direitos de Autor (c) 2006 Mágda Rodrigues Cunhahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, Mágda Rodrigues2022-09-22T10:29:56Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:57:49.230219Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Campanhas políticas e tecnologias digitais
title Campanhas políticas e tecnologias digitais
spellingShingle Campanhas políticas e tecnologias digitais
Cunha, Mágda Rodrigues
title_short Campanhas políticas e tecnologias digitais
title_full Campanhas políticas e tecnologias digitais
title_fullStr Campanhas políticas e tecnologias digitais
title_full_unstemmed Campanhas políticas e tecnologias digitais
title_sort Campanhas políticas e tecnologias digitais
author Cunha, Mágda Rodrigues
author_facet Cunha, Mágda Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cunha, Mágda Rodrigues
description Politicians have traditionally availed themselves of the media in a conventional manner during electoral campaigns. At their disposal, they have free airtime on radio and TV for their programs, and the possibility of paid spaces in newspapers. At least in Brazil, this has been the format adopted. However, with the advent of digital technology, the internet and all the consequences of these events, the models employed today face the need of a makeover. This article seeks to foster discussion on these changes by highlighting the main characteristics of the conventional media and digital technology while also focusing on the history, culture and language of communication media.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-06-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
journal article
journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400
url https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400
identifier_str_mv oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400
https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400
https://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400/355
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2006 Mágda Rodrigues Cunha
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2006 Mágda Rodrigues Cunha
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Cultura; No 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-156
Comunicação & Cultura; n. 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-156
1646-4877
10.34632/comunicacaoecultura.2006.n2
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130445450838016