Campanhas políticas e tecnologias digitais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400 |
Resumo: | Politicians have traditionally availed themselves of the media in a conventional manner during electoral campaigns. At their disposal, they have free airtime on radio and TV for their programs, and the possibility of paid spaces in newspapers. At least in Brazil, this has been the format adopted. However, with the advent of digital technology, the internet and all the consequences of these events, the models employed today face the need of a makeover. This article seeks to foster discussion on these changes by highlighting the main characteristics of the conventional media and digital technology while also focusing on the history, culture and language of communication media. |
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Campanhas políticas e tecnologias digitaisPoliticians have traditionally availed themselves of the media in a conventional manner during electoral campaigns. At their disposal, they have free airtime on radio and TV for their programs, and the possibility of paid spaces in newspapers. At least in Brazil, this has been the format adopted. However, with the advent of digital technology, the internet and all the consequences of these events, the models employed today face the need of a makeover. This article seeks to foster discussion on these changes by highlighting the main characteristics of the conventional media and digital technology while also focusing on the history, culture and language of communication media.Políticos tradicionalmente têm-se apropriado de maneira convencional das mídias nos períodos de campanhas eleitorais. Contam com os programas gratuitos em rádio e televisão e com a possibilidade de espaços pagos nos jornais. Este tem sido, pelo menos no Brasil, o formato adotado. Porém, com o advento da tecnologia digital, da internet e de todas as conseqüências destes fatos, os modelos enfrentam a necessidade de reformulação. Este artigo pretende refletir sobre estas mudanças, tendo como base as principais características das mídias convencionais e das tecnologias digitais, recorrendo à história, à cultura e à linguagem dos meios de comunicação.Universidade Católica Portuguesa2006-06-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400Comunicação & Cultura; No 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-156Comunicação & Cultura; n. 2 (2006): Lobbying e marketing político; 143-1561646-487710.34632/comunicacaoecultura.2006.n2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400https://doi.org/10.34632/comunicacaoecultura.2006.400https://revistas.ucp.pt/index.php/comunicacaoecultura/article/view/400/355Direitos de Autor (c) 2006 Mágda Rodrigues Cunhahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, Mágda Rodrigues2022-09-22T10:29:56Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/400Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:57:49.230219Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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