International commercialization strategy: portuguese wine in China
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10071/12014 |
Resumo: | Portugal's economy is strongly built upon wine industry with a per capita production and quality above average world indicators. Its sustainability and competitiveness depends on being able to grow alongside its competitors while looking attentively to emerging markets. China is one of the fastest growing economies in the world with the corresponding growth in wine consumption. Although China is one of the largest international trading countries with Portugal, and one of its biggest investors, the wine sector has been lagging, especially when compared with France or other wine producers. Considering its strategic importance it is mandatory that reasons be found to explain such fact with a focus on the Chinese opportunities in order to offer insights. |
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International commercialization strategy: portuguese wine in ChinaCompetitive advantageWine marketInternationalizationChinaGestão de empresasSector vinícolaEconomia portuguesaPortugalVantagem competitivaMercado vitivinícolaInternacionalizaçãoPortugal's economy is strongly built upon wine industry with a per capita production and quality above average world indicators. Its sustainability and competitiveness depends on being able to grow alongside its competitors while looking attentively to emerging markets. China is one of the fastest growing economies in the world with the corresponding growth in wine consumption. Although China is one of the largest international trading countries with Portugal, and one of its biggest investors, the wine sector has been lagging, especially when compared with France or other wine producers. Considering its strategic importance it is mandatory that reasons be found to explain such fact with a focus on the Chinese opportunities in order to offer insights.A economia portuguesa é fortemente influenciada e condicionada pela indústria do vinho, possuindo uma produção per capita e uma qualidade acima da média mundial. A sua sustentabilidade e competitividade dependem da capacidade de acompanhar o crescimento da concorrência, apostando nos mercados emergentes. A República Popular da China é uma das economias emergentes com um crescimento mais acelerado no mundo, experienciando a mesma trajetória de crescimento a nível do consumo de vinho. Apesar de ser um dos maiores investidores em Portugal e um dos países com o qual são atualmente efectuadas mais trocas comerciais, a performance de vendas do vinho nacional na China tem ficado aquém das suas potencialidades – especialmente quando comparado com o desempenho de França e dos outros países produtores de vinho. Tendo em consideração a importância estratégica desta indústria, é crucial que sejam encontradas razões para explicar este fenómeno, de modo a melhor explorar as oportunidades do mercado vitivinícola Chinês.2016-11-08T14:54:54Z2016-11-08T00:00:00Z2016-11-082016-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/12014TID:201155567porMendes, Ana Carolina Martinsinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:39:48Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/12014Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:18:21.130286Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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