Online reviews: A pathway to improve hotel management
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://www.dosalgarves.com/index.php/dosalgarves/article/view/220 |
Resumo: | The purpose of this study is to verify how online reviews can become a useful tool for the improvement of hotel businesses through an in-depth analysis of selected scientific papers. This systematic literature review analyses refereed journals in English, Spanish and Portuguese, published worldwide between January 2008 and January 2020 and containing the keywords: online reviews, hotel improvement, hotel performance and hotel development, in 11 different databases. After examining 59 relevant papers, a range of approaches showing how online reviews support hotel business development are uncovered. Besides contributing to the existing literature by extending the current research on the use of online reviews, the findings of this study also provide hoteliers with insights on how to take advantage of online reviews. Although several studies approach hotel business development using online reviews, only a few studies have gathered these papers to verify their applications and managerial implications. Thus, this paper aims to fill this research gap. |
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Online reviews: A pathway to improve hotel managementAvaliações online: Um caminho para melhorar a gestão do hotelonline reviews; hotel performance; hotel management; systematic reviewavaliações online; desempenho hoteleiro; gestão hoteleira; revisão sistemáticaThe purpose of this study is to verify how online reviews can become a useful tool for the improvement of hotel businesses through an in-depth analysis of selected scientific papers. This systematic literature review analyses refereed journals in English, Spanish and Portuguese, published worldwide between January 2008 and January 2020 and containing the keywords: online reviews, hotel improvement, hotel performance and hotel development, in 11 different databases. After examining 59 relevant papers, a range of approaches showing how online reviews support hotel business development are uncovered. Besides contributing to the existing literature by extending the current research on the use of online reviews, the findings of this study also provide hoteliers with insights on how to take advantage of online reviews. Although several studies approach hotel business development using online reviews, only a few studies have gathered these papers to verify their applications and managerial implications. Thus, this paper aims to fill this research gap.A partir de uma revisão sistemática da literatura, o objetivo deste estudo é verificar como as avaliações online podem ser uma ferramenta útil para melhorar o desempenho das empresas hoteleiras. Esta revisão sistemática da literatura analisa revistas com arbitragem científica em língua inglesa, espanhola e portuguesa, publicadas mundialmente entre janeiro de 2008 e janeiro de 2020, contendo as palavras-chave: avaliações online, melhoria dos hotéis, desempenho hoteleiro e desenvolvimento de hotéis em onze diferentes bases de dados. No final da análise dos 59 artigos relevantes, sobressaem várias abordagens que mostram como as avaliações online apoiam o desenvolvimento de negócios dos hotéis. Para além de contribuir para a literatura existente, aumentando a pesquisa atual sobre o uso de avaliações online, os resultados deste estudo também fornecem aos hoteleiros informações sobre como tirar proveito destas avaliações. Embora vários estudos se centrem no desenvolvimento de negócios dos hotéis usando avaliações online, apenas alguns estudos reuniram esses documentos para verificar as suas aplicações e implicações ao nível da gestão. Assim, este artigo vem preencher essa lacuna de pesquisa.Dos Algarves: Tourism, Hospitality & Management JournalDos Algarves: Tourism, Hospitality & Management Journal2020-05-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://www.dosalgarves.com/index.php/dosalgarves/article/view/220Dos Algarves: Tourism, Hospitality & Management Journal; v. 36 (2020): Special issue ITMN; 108-126Dos Algarves: Tourism, Hospitality & Management Journal; v. 36 (2020): Special issue ITMN; 108-1262182-5580reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://www.dosalgarves.com/index.php/dosalgarves/article/view/220https://www.dosalgarves.com/index.php/dosalgarves/article/view/220/254Copyright (c) 2020 Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Anderson S.; Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do AlgarveRenda, Ana I.; Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do AlgarveCorreia, Marisol B.; Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve2024-01-27T07:45:28Zoai:ojs.dosalgarves:article/220Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:58:06.300810Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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