Relatório de estágio curricular na administração dos Portos de Sines e Algarve
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/140691 |
Resumo: | The worldwide development of information technology has forced the ports to adopt systems that allow them to be more competitive in time and cost, Cape Verdean ports have joined the trends and adopted a new port information management system. In view of this fact the report intends to analyze the Port Single Window and Logistic Single Windows in the short term and long-term efficiency aspect of a Cape Verdean Ports. Approaching in this way, the development of the Port Single Window over the time by the port administrations and the phases of preparation of the Logistics Single Window, but also for the various factors that contributed to this development. To this end, it focuses more heavily on a Portuguese case – Sines Port and Cape Verde Ports in the Praia Port and Porto Grande cases, where it is already under the Port Single Window. |
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Relatório de estágio curricular na administração dos Portos de Sines e Algarvecase study - janela única portuária nos portos de Cabo VerdeJanela única portuáriaJanela única logísticaSingle WindowsPort Single windowLogistic single window efficiencyDireitoThe worldwide development of information technology has forced the ports to adopt systems that allow them to be more competitive in time and cost, Cape Verdean ports have joined the trends and adopted a new port information management system. In view of this fact the report intends to analyze the Port Single Window and Logistic Single Windows in the short term and long-term efficiency aspect of a Cape Verdean Ports. Approaching in this way, the development of the Port Single Window over the time by the port administrations and the phases of preparation of the Logistics Single Window, but also for the various factors that contributed to this development. To this end, it focuses more heavily on a Portuguese case – Sines Port and Cape Verde Ports in the Praia Port and Porto Grande cases, where it is already under the Port Single Window.O desenvolvimento mundial das tecnologias de informação obrigou os portos a adotarem sistemas que lhe permitem ser mais competitivos no tempo e custo, os portos cabo-verdianos aderiram às tendências e adotaram um novo sistema de gestão de informação portuária. Face a este facto o presente relatório de estágio pretende analisar a Janela Única Portuária e Janela Única Logística na vertente da Eficiência a curto versus longo Prazo nos Portos Cabo-verdianos. Abordando assim, o desenvolvimento da Janela Única Portuária ao longo do tempo pelas administrações portuárias e as fases de elaboração da Janela Única Logística, mas também pelos vários fatores que contribuíram para tal desenvolve-se. Para tal, observa com maior ênfase um caso português - Porto de Sines e os Portos de Cabo Verde no caso Porto da Praia e o Porto Grande, em que já se encontra sob a Janela Única Portuária.Faria, Duarte Lynce dePiteira, Manuel JoséDias, José ManuelRUNTavares, Anícia Almeida Varela2022-06-24T15:12:13Z2021-12-092021-07-262021-12-09T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/140691TID:202929400porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:17:55Zoai:run.unl.pt:10362/140691Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:49:46.918084Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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