Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Magalhães, Joana
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Veríssimo, Lurdes, Veiga, Elisa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/11797
Resumo: This article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources.
id RCAP_918cadd1bbfe1c575d1c1898aa941968
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/11797
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em PortugalSpecial educationInclusive educationDecree-law n.º 3/2008PerceptionsAttitudesThis article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources.Universidade Católica PortuguesaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMagalhães, JoanaVeríssimo, LurdesVeiga, Elisa2013-07-02T17:24:55Z20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/11797porMAGALHÃES, Joana; VERÍSSIMO, Lurdes; VEIGA, Elisa - Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal. Revista Portuguesa De Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p.43-591645-4006info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:15:09Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/11797Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:08:54.041244Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
title Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
spellingShingle Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
Magalhães, Joana
Special education
Inclusive education
Decree-law n.º 3/2008
Perceptions
Attitudes
title_short Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
title_full Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
title_fullStr Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
title_full_unstemmed Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
title_sort Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
author Magalhães, Joana
author_facet Magalhães, Joana
Veríssimo, Lurdes
Veiga, Elisa
author_role author
author2 Veríssimo, Lurdes
Veiga, Elisa
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
dc.contributor.author.fl_str_mv Magalhães, Joana
Veríssimo, Lurdes
Veiga, Elisa
dc.subject.por.fl_str_mv Special education
Inclusive education
Decree-law n.º 3/2008
Perceptions
Attitudes
topic Special education
Inclusive education
Decree-law n.º 3/2008
Perceptions
Attitudes
description This article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2010-01-01T00:00:00Z
2013-07-02T17:24:55Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.14/11797
url http://hdl.handle.net/10400.14/11797
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv MAGALHÃES, Joana; VERÍSSIMO, Lurdes; VEIGA, Elisa - Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal. Revista Portuguesa De Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p.43-59
1645-4006
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131760174301184