Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/11797 |
Resumo: | This article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources. |
id |
RCAP_918cadd1bbfe1c575d1c1898aa941968 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/11797 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em PortugalSpecial educationInclusive educationDecree-law n.º 3/2008PerceptionsAttitudesThis article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources.Universidade Católica PortuguesaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMagalhães, JoanaVeríssimo, LurdesVeiga, Elisa2013-07-02T17:24:55Z20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/11797porMAGALHÃES, Joana; VERÍSSIMO, Lurdes; VEIGA, Elisa - Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal. Revista Portuguesa De Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p.43-591645-4006info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:15:09Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/11797Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:08:54.041244Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
title |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
spellingShingle |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal Magalhães, Joana Special education Inclusive education Decree-law n.º 3/2008 Perceptions Attitudes |
title_short |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
title_full |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
title_fullStr |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
title_full_unstemmed |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
title_sort |
Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal |
author |
Magalhães, Joana |
author_facet |
Magalhães, Joana Veríssimo, Lurdes Veiga, Elisa |
author_role |
author |
author2 |
Veríssimo, Lurdes Veiga, Elisa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Magalhães, Joana Veríssimo, Lurdes Veiga, Elisa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Special education Inclusive education Decree-law n.º 3/2008 Perceptions Attitudes |
topic |
Special education Inclusive education Decree-law n.º 3/2008 Perceptions Attitudes |
description |
This article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2010-01-01T00:00:00Z 2013-07-02T17:24:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/11797 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/11797 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
MAGALHÃES, Joana; VERÍSSIMO, Lurdes; VEIGA, Elisa - Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal. Revista Portuguesa De Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p.43-59 1645-4006 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131760174301184 |