Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques, Margarida M.
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Cabrita, Isabel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581
Resumo: The online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles.
id RCAP_947f84cc9916ee98b480c496a1cb783d
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/29581
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio DidacticaThe online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles.A revista online Indagatio Didactica publica um novo número com 11 textos dedicados à análise de reflexão de práticas profissionais de inovação em contextos educativos diversificados. Mais uma vez, contou-se com a participação de autores e revisores nacionais e internacionais, revigorando o seu cariz e interesse a nível internacional, com particular destaque para países de Língua Oficial Portuguesa.O presente número estrutura-se nas quatro secções principais da Revista: Desenvolvimento Curricular e Didática”, com cinco artigos; Tecnologias da informação em educação, com três artigos; Avaliação em educação, com um artigo; e Supervisão em Educação, com dois artigos.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2022-07-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581Indagatio Didactica; Vol 14 No 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; Vol. 14 Núm. 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; Vol. 14 No 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; vol. 14 n.º 1 (2022); 1-101647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581/20479http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Margarida M.Cabrita, Isabel2023-09-22T10:19:24Zoai:proa.ua.pt:article/29581Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:32.325749Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
title Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
spellingShingle Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
Marques, Margarida M.
title_short Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
title_full Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
title_fullStr Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
title_full_unstemmed Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
title_sort Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
author Marques, Margarida M.
author_facet Marques, Margarida M.
Cabrita, Isabel
author_role author
author2 Cabrita, Isabel
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques, Margarida M.
Cabrita, Isabel
description The online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-20
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581
https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581
url https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581/20479
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 14 No 1 (2022); 1-10
Indagatio Didactica; Vol. 14 Núm. 1 (2022); 1-10
Indagatio Didactica; Vol. 14 No 1 (2022); 1-10
Indagatio Didactica; vol. 14 n.º 1 (2022); 1-10
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133574171983872