Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581 |
Resumo: | The online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles. |
id |
RCAP_947f84cc9916ee98b480c496a1cb783d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/29581 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio DidacticaThe online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles.A revista online Indagatio Didactica publica um novo número com 11 textos dedicados à análise de reflexão de práticas profissionais de inovação em contextos educativos diversificados. Mais uma vez, contou-se com a participação de autores e revisores nacionais e internacionais, revigorando o seu cariz e interesse a nível internacional, com particular destaque para países de Língua Oficial Portuguesa.O presente número estrutura-se nas quatro secções principais da Revista: Desenvolvimento Curricular e Didática”, com cinco artigos; Tecnologias da informação em educação, com três artigos; Avaliação em educação, com um artigo; e Supervisão em Educação, com dois artigos.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2022-07-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581Indagatio Didactica; Vol 14 No 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; Vol. 14 Núm. 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; Vol. 14 No 1 (2022); 1-10Indagatio Didactica; vol. 14 n.º 1 (2022); 1-101647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581/20479http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Margarida M.Cabrita, Isabel2023-09-22T10:19:24Zoai:proa.ua.pt:article/29581Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:32.325749Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
title |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
spellingShingle |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica Marques, Margarida M. |
title_short |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
title_full |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
title_fullStr |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
title_full_unstemmed |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
title_sort |
Editorial do n.º normal de julho da Revista Online Indagatio Didactica |
author |
Marques, Margarida M. |
author_facet |
Marques, Margarida M. Cabrita, Isabel |
author_role |
author |
author2 |
Cabrita, Isabel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques, Margarida M. Cabrita, Isabel |
description |
The online journal Indagatio Didactica publishes a new issue with 11 texts dedicated to the analysis and reflection of professional practices of innovation in diversified educational contexts. Once again, we counted with the participation of national and international authors and reviewers, invigorating its international nature and interest, with particular emphasis on Portuguese-speaking countries.The current issue is structured in the four main sections of the Journal: Curriculum Development and Didactics, with five articles; Information Technologies in Education, with three articles; Evaluation in Education, with one article; and Supervision in Education, with two articles. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-20 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581 https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v14i1.29581 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/29581/20479 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 14 No 1 (2022); 1-10 Indagatio Didactica; Vol. 14 Núm. 1 (2022); 1-10 Indagatio Didactica; Vol. 14 No 1 (2022); 1-10 Indagatio Didactica; vol. 14 n.º 1 (2022); 1-10 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133574171983872 |