No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Ana Luísa
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.26/20663
Resumo: The aim of this paper is to contribute with some empirical evidence to the study of the development of argumentative writing. Curricular documents and Portuguese syllabi over the past 30 years have neglected argumentative writing, as the writing of personal opinion texts in the 1st cycle of Basic Education. Although some literature on writing development conceives argumentative writing as a late skill, some research on argumentative writing development brings into debate the importance of promoting writing skills within different textual genres, specifically with argumentative texts, in order to improve linguistic literacy and increase writing skills.
id RCAP_9a620c7d18190f6ad9f643e254a68f65
oai_identifier_str oai:comum.rcaap.pt:10400.26/20663
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratórioWritingGenreTextual awarenessPersonal opinion textArgumentative essayEscritaGéneros textuaisConsciência textualTexto de opiniãoTexto argumentativoThe aim of this paper is to contribute with some empirical evidence to the study of the development of argumentative writing. Curricular documents and Portuguese syllabi over the past 30 years have neglected argumentative writing, as the writing of personal opinion texts in the 1st cycle of Basic Education. Although some literature on writing development conceives argumentative writing as a late skill, some research on argumentative writing development brings into debate the importance of promoting writing skills within different textual genres, specifically with argumentative texts, in order to improve linguistic literacy and increase writing skills.Associação Portuguesa de Linguística e Faculdade de Letras da Universidade do PortoRepositório ComumCosta, Ana Luísa2018-01-24T14:56:35Z20162016-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.26/20663por2183-9077info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-21T09:53:15Zoai:comum.rcaap.pt:10400.26/20663Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:09:09.370787Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
title No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
spellingShingle No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
Costa, Ana Luísa
Writing
Genre
Textual awareness
Personal opinion text
Argumentative essay
Escrita
Géneros textuais
Consciência textual
Texto de opinião
Texto argumentativo
title_short No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
title_full No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
title_fullStr No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
title_full_unstemmed No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
title_sort No limiar da escrita argumentativa: um estudo exploratório
author Costa, Ana Luísa
author_facet Costa, Ana Luísa
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Comum
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Ana Luísa
dc.subject.por.fl_str_mv Writing
Genre
Textual awareness
Personal opinion text
Argumentative essay
Escrita
Géneros textuais
Consciência textual
Texto de opinião
Texto argumentativo
topic Writing
Genre
Textual awareness
Personal opinion text
Argumentative essay
Escrita
Géneros textuais
Consciência textual
Texto de opinião
Texto argumentativo
description The aim of this paper is to contribute with some empirical evidence to the study of the development of argumentative writing. Curricular documents and Portuguese syllabi over the past 30 years have neglected argumentative writing, as the writing of personal opinion texts in the 1st cycle of Basic Education. Although some literature on writing development conceives argumentative writing as a late skill, some research on argumentative writing development brings into debate the importance of promoting writing skills within different textual genres, specifically with argumentative texts, in order to improve linguistic literacy and increase writing skills.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016
2016-01-01T00:00:00Z
2018-01-24T14:56:35Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.26/20663
url http://hdl.handle.net/10400.26/20663
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 2183-9077
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Portuguesa de Linguística e Faculdade de Letras da Universidade do Porto
publisher.none.fl_str_mv Associação Portuguesa de Linguística e Faculdade de Letras da Universidade do Porto
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135352117526528