Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodino, Ana María
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/5392
Resumo: The paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.
id RCAP_af8a1f063692b326be764082acfd002d
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5392
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspectiveSchool safetySchool peaceful coexistencePrevention of school violenceHuman Rights in educationSegurança escolarConvivência escolarPrevenção de violência escolarDireitos humanos em educaçãoSécurité à l’écoleCoexistence scolairePrévention de la violence à l’écoleDroits de l’homme en matière d’éducationSeguridad escolarConvivencia escolarPrevención de violencia escolarDerechos humanos en educaciónThe paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.O trabalho apresenta o quadro teórico, a metodologia e os resultados do X Informe Interamericano da Educação em Direitos Humanos, produzido em 2011 pelo Instituto Interamericano de Direitos Humanos (Costa Rica) sob a coordenação da autora. A investigação examina o crescente problema de assegurar a convivência pacífica e a segurança e prevenir a violência escolar em 17 países latino-americanos da América do Sul, Central e do Norte, e as políticas educativas que se têm elaborado ou estão a elaborar atualmente para enfrentá-la, analisadas numa perspetiva de direitos humanos.Le travail présente le cadre théorique, la méthodologie et les résultats du Xe Rapport Interaméricain de l’Éducation aux Droits de l’Homme, produit en 2011 par l’Institut Interaméricain des Droits de l’Homme (Costa Rica) sous la coordination de l’auteure. La recherche aborde la difficulté croissante à assurer la coexistence pacifique et la sécurité et à prévenir la violence à l’école dans 17 pays d’Amérique du Sud, Centrale et du Nord, en mettant l’accent sur les politiques éducatives qui ont été mises en œuvre ou qui sont en cours d’élaboration afin de la combattre, analysées du point de vue des droits de l’homme.El trabajo presenta el marco teórico, la metodología y los resultados del X Informe Interamericano de la Educación en Derechos Humanos, producido en 2011 por el Instituto Interamericano de Derechos Humanos (Costa Rica) bajo la coordinación de la autora. La investigación examina el creciente problema de asegurar la convivencia pacífica, la seguridad y prevenir la violencia escolar en 17 países latinoamericanos de América del Sur, Central y del Norte, y las políticas educativas que se han elaborado o se están elaborando actualmente para enfrentarlo, analizadas desde una perspectiva de derechos humanos.Mundos Sociais/CIES-IUL2013-08-07T10:45:33Z2013-01-01T00:00:00Z2013-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10071/5392eng0873-6529Rodino, Ana Maríainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:52:53Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5392Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:26:24.983282Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
spellingShingle Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
Rodino, Ana María
School safety
School peaceful coexistence
Prevention of school violence
Human Rights in education
Segurança escolar
Convivência escolar
Prevenção de violência escolar
Direitos humanos em educação
Sécurité à l’école
Coexistence scolaire
Prévention de la violence à l’école
Droits de l’homme en matière d’éducation
Seguridad escolar
Convivencia escolar
Prevención de violencia escolar
Derechos humanos en educación
title_short Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_full Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_fullStr Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_full_unstemmed Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_sort Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
author Rodino, Ana María
author_facet Rodino, Ana María
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodino, Ana María
dc.subject.por.fl_str_mv School safety
School peaceful coexistence
Prevention of school violence
Human Rights in education
Segurança escolar
Convivência escolar
Prevenção de violência escolar
Direitos humanos em educação
Sécurité à l’école
Coexistence scolaire
Prévention de la violence à l’école
Droits de l’homme en matière d’éducation
Seguridad escolar
Convivencia escolar
Prevención de violencia escolar
Derechos humanos en educación
topic School safety
School peaceful coexistence
Prevention of school violence
Human Rights in education
Segurança escolar
Convivência escolar
Prevenção de violência escolar
Direitos humanos em educação
Sécurité à l’école
Coexistence scolaire
Prévention de la violence à l’école
Droits de l’homme en matière d’éducation
Seguridad escolar
Convivencia escolar
Prevención de violencia escolar
Derechos humanos en educación
description The paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-08-07T10:45:33Z
2013-01-01T00:00:00Z
2013-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/5392
url http://hdl.handle.net/10071/5392
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 0873-6529
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais/CIES-IUL
publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais/CIES-IUL
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134826956062720