Employee voice : the roles of organizational identification, informational justice and power distance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Makens, Marc Anthony
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/20055
Resumo: Partnering with a non-profit organization located in the United States of America, we investigate the effect of organizational identification and information justice on employee voice intentions. In order to provide depth to our study we will investigate the moderation effect of power distance on these two variables and their relationship to employee voice intentions. Findings indicate that organizational identification and information justice positively relate to employee voice intentions, however we did not find that power distance had a significant moderation effect. We conclude that organizational identification and informational justice are antecedents of employee voice behaviors and discuss limitations of the study.
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spelling Employee voice : the roles of organizational identification, informational justice and power distanceDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoPartnering with a non-profit organization located in the United States of America, we investigate the effect of organizational identification and information justice on employee voice intentions. In order to provide depth to our study we will investigate the moderation effect of power distance on these two variables and their relationship to employee voice intentions. Findings indicate that organizational identification and information justice positively relate to employee voice intentions, however we did not find that power distance had a significant moderation effect. We conclude that organizational identification and informational justice are antecedents of employee voice behaviors and discuss limitations of the study.Em parceria com uma organização sem fins lucrativos localizada nos Estados Unidos da América, investigamos o efeito da identificação organizacional e da qualidade da informação prestada aos colaboradores sobre as opiniões expressadas por esses mesmos colaboradores. A fim de dar profundidade ao nosso estudo, vamos investigar o efeito de moderação da distância ao poder sobre estas duas variáveis e a relação dessas variáveis com opinião expressa pelos colaboradores. Os resultados indicam que a identificação organizacional e a qualidade da informação se relacionam positivamente com a expressão de opinião. No entanto, não encontrámos um efeito de moderação significativo por parte da distância ao poder. Concluímos que a identificação organizacional e a qualidade da informação são antecedentes dos comportamentos do colaborador em relação à expressão da sua opinião e discutimos limitações do estudo.Patient, DavidVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMakens, Marc Anthony2016-05-05T08:07:34Z2016-02-1920162016-02-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20055TID:201092948enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:25:47Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20055Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:16:34.282089Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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