INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Branquinho, Raquel
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Fachada, Ivone, Gonçalves, Vítor, Vaz, Paula, Aguiar, Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111
Resumo: The diversity transferred through the migratory flows arouse new challenges to the institutions, regarding the conception of new strategies that promote and value the interaction, intercultural dialogue, collective social capital and individual skills. Thus, in 2016/2017, started the first edition of the project “INTEGRA(-TE): "Scientific Routes for an Intercultural Integration", promoted by the Ciência Viva Center of Bragança in partnership with the Polytechnic Institute of Bragança. This project aimed a community of young people from PALOP who study at the IPB and live in Bragança. This first edition promoted the participation of n=110 students, using scientific, technological, pedagogical and entrepreneurship resources. The results from this edition pointed a very positive attendance for all the actions conducted, highlighting the interest of replication of this initiative. They also address the possibility of its dissemination and extension to other contexts and needs
id RCAP_bf79140ebdb3dfe78e432da8fe1ddf2a
oai_identifier_str oai:eduser.ipb.pt:article/111
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activitiesINTEGRA(-TE): um projeto de integração de jovens PALOP através de ações científicas, empreendedoras e multiculturaisintegrationscienceentrepreneurshipmulticulturalPALOPINTEGRA ProgramintegraçãociênciaempreendedorismomulticulturalPALOPprograma INTEGRAThe diversity transferred through the migratory flows arouse new challenges to the institutions, regarding the conception of new strategies that promote and value the interaction, intercultural dialogue, collective social capital and individual skills. Thus, in 2016/2017, started the first edition of the project “INTEGRA(-TE): "Scientific Routes for an Intercultural Integration", promoted by the Ciência Viva Center of Bragança in partnership with the Polytechnic Institute of Bragança. This project aimed a community of young people from PALOP who study at the IPB and live in Bragança. This first edition promoted the participation of n=110 students, using scientific, technological, pedagogical and entrepreneurship resources. The results from this edition pointed a very positive attendance for all the actions conducted, highlighting the interest of replication of this initiative. They also address the possibility of its dissemination and extension to other contexts and needsA diversidade trazida pelos movimentos migratórios desperta novos desafios nas instituições, no que respeita à conceção de estratégias que promovam e valorizem a interação, o diálogo intercultural, o capital social coletivo e as competências individuais. Assim, no ano letivo de 2016/2017, surgiu a primeira edição do projeto INTEGRA(-TE): “Rotas Científicas para uma Integração Intercultural”, promovido pelo Centro Ciência Viva de Bragança em parceria com o Instituto Politécnico de Bragança. Este projeto visa a criação de oportunidades de aprendizagem e de inclusão social a jovens oriundos dos PALOP que estudam no IPB e residem em Bragança. Nesta edição participaram n=110 jovens, em ações de promoção da cultura científicas, tecnológicas, pedagógicas e de educação para o empreendedorismo. Os resultados desta primeira edição denotam uma participação muito positiva em todas as ações realizadas, para além de sugerirem o interesse na replicação desta iniciativa e sua consequente disseminação e expansão, para outros contextos e domínios de necessidades.Instituto Politécnico de Bragança2018-07-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111https://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111EduSer; Vol. 10 No. 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-48Eduser - revista de Educação; v. 10 n. 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-48EduSer; Vol. 10 N.º 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-482183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/111https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/111/105Direitos de Autor (c) 2018 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBranquinho, RaquelFachada, IvoneGonçalves, VítorVaz, PaulaAguiar, Carlos2023-02-18T06:01:39Zoai:eduser.ipb.pt:article/111Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:52.791126Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
INTEGRA(-TE): um projeto de integração de jovens PALOP através de ações científicas, empreendedoras e multiculturais
title INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
spellingShingle INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
Branquinho, Raquel
integration
science
entrepreneurship
multicultural
PALOP
INTEGRA Program
integração
ciência
empreendedorismo
multicultural
PALOP
programa INTEGRA
title_short INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
title_full INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
title_fullStr INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
title_full_unstemmed INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
title_sort INTEGRA(-TE): a project to integrate youth PALOP through scientific, entrepreneurial and multicultural activities
author Branquinho, Raquel
author_facet Branquinho, Raquel
Fachada, Ivone
Gonçalves, Vítor
Vaz, Paula
Aguiar, Carlos
author_role author
author2 Fachada, Ivone
Gonçalves, Vítor
Vaz, Paula
Aguiar, Carlos
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Branquinho, Raquel
Fachada, Ivone
Gonçalves, Vítor
Vaz, Paula
Aguiar, Carlos
dc.subject.por.fl_str_mv integration
science
entrepreneurship
multicultural
PALOP
INTEGRA Program
integração
ciência
empreendedorismo
multicultural
PALOP
programa INTEGRA
topic integration
science
entrepreneurship
multicultural
PALOP
INTEGRA Program
integração
ciência
empreendedorismo
multicultural
PALOP
programa INTEGRA
description The diversity transferred through the migratory flows arouse new challenges to the institutions, regarding the conception of new strategies that promote and value the interaction, intercultural dialogue, collective social capital and individual skills. Thus, in 2016/2017, started the first edition of the project “INTEGRA(-TE): "Scientific Routes for an Intercultural Integration", promoted by the Ciência Viva Center of Bragança in partnership with the Polytechnic Institute of Bragança. This project aimed a community of young people from PALOP who study at the IPB and live in Bragança. This first edition promoted the participation of n=110 students, using scientific, technological, pedagogical and entrepreneurship resources. The results from this edition pointed a very positive attendance for all the actions conducted, highlighting the interest of replication of this initiative. They also address the possibility of its dissemination and extension to other contexts and needs
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-12
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111
https://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111
url https://doi.org/10.34620/eduser.v10i1.111
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/111
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/111/105
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Eduser - Revista de Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Eduser - Revista de Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
dc.source.none.fl_str_mv EduSer; Vol. 10 No. 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-48
Eduser - revista de Educação; v. 10 n. 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-48
EduSer; Vol. 10 N.º 1 (2018): Eduser - Revista de Educação; 33-48
2183-038X
1645-4774
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130939983396864