InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10316/35613 |
Resumo: | Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra |
id |
RCAP_c7bf62c8220b1529f7848cb2dc72ff37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:estudogeral.uc.pt:10316/35613 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management SystemComponentsITSMITILServiceService PortfolioDissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de CoimbraOver time services became bound to technology resources, consequently a great need for IT service management (ITSM) appeared. With it, a set of industry best practices were gathered and complied into, what is known today as Information Technology Infrastructure Library (ITIL) and is highly adopted in today's industry. Implementing ITIL is not linear and becomes highly expensive to companies, since costs for hiring ITIL certi ed professionals or for ITIL certi cation of collaborators must be performed. Today, each enterprise designs and provides a vast set of services, some of which are ITSM Services, for a wide range os customers. This thesis proposes the development of potentially standardizable ITIL components interfaces, allowing companies to perform cost reductions by reusing them, bypassing the process of analysing and modelling ITIL practices, reducing time and overall costs of ITIL adoption. In order to allow companies have a proper method to manage their services, globally, we propose the development of a Service Portfolio Management System so that companies can manage their ITSM services metadata.2013-09-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/10316/35613http://hdl.handle.net/10316/35613TID:201539519engNabais, Joao Luis Gomes Marques Casaltainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-01-21T17:34:28Zoai:estudogeral.uc.pt:10316/35613Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:54:19.261313Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
title |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
spellingShingle |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System Nabais, Joao Luis Gomes Marques Casalta Components ITSM ITIL Service Service Portfolio |
title_short |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
title_full |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
title_fullStr |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
title_full_unstemmed |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
title_sort |
InTeligent - Interoperable Telecommunications ITIL-compliant Services Management System |
author |
Nabais, Joao Luis Gomes Marques Casalta |
author_facet |
Nabais, Joao Luis Gomes Marques Casalta |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nabais, Joao Luis Gomes Marques Casalta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Components ITSM ITIL Service Service Portfolio |
topic |
Components ITSM ITIL Service Service Portfolio |
description |
Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-09 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10316/35613 http://hdl.handle.net/10316/35613 TID:201539519 |
url |
http://hdl.handle.net/10316/35613 |
identifier_str_mv |
TID:201539519 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133830418792448 |