Problem of educational reforms in Angola and their impact on monodocence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Balenda, Nlandu
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Ngimbi, Anselmo Bambi Ngimbi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/28
Resumo: The topic results from the students and some residents of Cabinda around the monodocencie. It investigated how the teachers and headmasters perceive the monodocencie in the teaching of the contents. It pretended to diagnose the primary school teachers and headmasters' perception, perceive how some teachers and headmasters deal with the mono-teaching in teaching-learning process, perceive the type of formation given to teachers, how they adapt themselves to the contents, clarify some constraints occurred during the implementation of the reform. Propose some methodological strategies. The bibliographical methods were used, with incidence on the technique of interview the assumed model is the descriptive one. The teachers were not prepared for the reform, thus their immense difficulties in teaching and that, to invest in the specific formation, the teachers’ judicious recruitment is a panacea to settle the constraints in the future reforms.
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spelling Problem of educational reforms in Angola and their impact on monodocencePROBLEMÁTICA DAS REFORMAS EDUCATIVAS EM ANGOLA E SUA INCIDÊNCIA NA MONODOCÊNCIAEducational reformIncidenceMonodocencieTeachers’ specific formationReforma educativaIncidênciaMonodocênciaFormação específica de professoresThe topic results from the students and some residents of Cabinda around the monodocencie. It investigated how the teachers and headmasters perceive the monodocencie in the teaching of the contents. It pretended to diagnose the primary school teachers and headmasters' perception, perceive how some teachers and headmasters deal with the mono-teaching in teaching-learning process, perceive the type of formation given to teachers, how they adapt themselves to the contents, clarify some constraints occurred during the implementation of the reform. Propose some methodological strategies. The bibliographical methods were used, with incidence on the technique of interview the assumed model is the descriptive one. The teachers were not prepared for the reform, thus their immense difficulties in teaching and that, to invest in the specific formation, the teachers’ judicious recruitment is a panacea to settle the constraints in the future reforms.O tema resulta das reclamações de estudantes e alguns residentes da cidade de Cabinda em torno da monodocência. Pretendeu-se aferir como os professores e directores percebem a monodocência no processo de leccionação dos conteúdos. Objectivou diagnosticar a percepção dos professores e directores das escolas primárias; perceber como alguns professores e directores lidam com a monodocência no processo de ensino e aprendizagem; perceber o tipo de formação dada aos professores, como se adaptam aos conteúdos; esclarecer alguns constrangimentos havidos durante a implementação da reforma passada. Propor algumas estratégias metodológicas. Usaram-se métodos bibliográficos, com incidência na técnica de entrevista, o modelo assumido é o descritivo. Concluiu-se que os professores não estavam preparados para a reforma, daí suas imensas dificuldades no ensinar e que, investir na sua formação específica, o recrutamento criterioso dos mesmos é panaceia para dirimir os constrangimentos nas futuras reformas.MUNDIS2019-12-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/28RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambiente; Vol. 2 N.º 4 (2019): 5.ª Edição | RIESA; 1-152184-4569reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/28https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/28/30Direitos de Autor (c) 2022 RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambienteinfo:eu-repo/semantics/openAccessBalenda, NlanduNgimbi, Anselmo Bambi Ngimbi2023-04-23T10:02:19Zoai:ojs2.riesa.mundis.pt:article/28Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:50:13.469989Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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