Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bastos, Carla Sofia Silva
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/57052
Resumo: Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management
id RCAP_e027479aa07640baf75660538a61079c
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/57052
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologiesBusiness Process ManagementSalesSales Management ProcessesIoTBPMNRobotic Process AutomationArtificial IntelligenceGestão de Processos de NegócioVendasGestão de Processos de VendasDissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies ManagementNowadays with the emergence of new technologies, the evolution of the environments and the empowerment of the customers, it is crucial to find new strategies, structures and ways to improve the performance, reduce costs, increase profit and improve customer satisfaction and experience. The solution passes by the adoption of Business Process Management by sales organizations that desire to be efficient and competitive in their marketplaces. It is known that it is vital to understand, implement, document, update and improve processes, more specifically, the sales processes. The main goal of this dissertation is to perform a critical analysis of the current sales management processes through the identification of their limitations and propose an improvement by modeling new sales processes and sub-processes as well to present the benefits that will arise from this change. To achieve this goal, it will be proposed new technologies and approaches like artificial intelligence, robotic process automation, Internet of Things, among others, that allows companies to generate what they want in terms of return on investment and drive up their efficiency levels. At the end of this dissertation is intended to provide a holistic view of the sales management process and help companies to use a new mechanism to plan and allocate resources and to have a clear governance structure based on continuous learning and improvement.Hoje em dia com a emergência de novas tecnologias, a evolução dos ambientes empresariais e o fortalecimento dos clientes é crucial encontrar novas estratégias, estruturas e formas de melhorar a performance, reduzir custos, aumentar o lucro e melhorar a satisfação e experiência do cliente. A solução passa pela adoção da gestão de processos de negócio pelas organizações de vendas que desejam ser eficientes e competitivas no mercado inserido. É conhecido que é vital perceber, implementar, documentar, atualizar e melhorar os processos, mais especificamente, os processos de venda. O principal objetivo desta dissertação é a realização de uma análise crítica dos processos de venda atuais através da identificação das suas limitações e propor uma melhoria através de uma nova modelação dos processos e subprocessos de vendas, bem como apresentar as principais vantagens que irão surgir com esta mudança. Para atingir este objetivo, serão propostas novas tecnologias e abordagens como, por exemplo, artificial intelligence, robotic process automation, Internet of Things, entre outras, que permitirão às empresas gerar o que pretendem em termos de return on investment e aumentar os seus níveis de eficiência. No final desta dissertação, pretende-se obter uma visão holística dos processos de venda e ajudar as empresas a utilizar novos mecanismos para planear e alocar recursos e a obter uma estrutura de governança clara baseada na aprendizagem e melhoria contínua.Santos, Vitor Manuel Pereira Duarte dosRUNBastos, Carla Sofia Silva2019-01-10T19:27:18Z2018-12-132018-12-13T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/57052TID:202137325enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:27:29Zoai:run.unl.pt:10362/57052Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:33:01.109412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
title Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
spellingShingle Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
Bastos, Carla Sofia Silva
Business Process Management
Sales
Sales Management Processes
IoT
BPMN
Robotic Process Automation
Artificial Intelligence
Gestão de Processos de Negócio
Vendas
Gestão de Processos de Vendas
title_short Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
title_full Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
title_fullStr Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
title_full_unstemmed Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
title_sort Process modeling for sales management : critical analysis and improvement through information management technologies
author Bastos, Carla Sofia Silva
author_facet Bastos, Carla Sofia Silva
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Santos, Vitor Manuel Pereira Duarte dos
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Bastos, Carla Sofia Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Business Process Management
Sales
Sales Management Processes
IoT
BPMN
Robotic Process Automation
Artificial Intelligence
Gestão de Processos de Negócio
Vendas
Gestão de Processos de Vendas
topic Business Process Management
Sales
Sales Management Processes
IoT
BPMN
Robotic Process Automation
Artificial Intelligence
Gestão de Processos de Negócio
Vendas
Gestão de Processos de Vendas
description Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-13
2018-12-13T00:00:00Z
2019-01-10T19:27:18Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/57052
TID:202137325
url http://hdl.handle.net/10362/57052
identifier_str_mv TID:202137325
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137951891849216