Augmented reality in the educational context of Basic Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167 |
Resumo: | Children born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their students |
id |
RCAP_e0b7b731e3bf2d7c15489ec470aeed37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:eduser.ipb.pt:article/167 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Augmented reality in the educational context of Basic EducationA realidade aumentada no contexto educativo da Educação BásicaAugmented realityAPPSPedagogical integrationBasic EducationRealidade aumentadaAPPSIntegração pedagógicaEducação BásicaChildren born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their studentsAs crianças nascidas na última década representam a primeira geração intrinsecamente imbuída nas novas tecnologias. Os dispositivos móveis fazem parte do seu dia a dia, com um uso crescente ao nível dos jogos, participação nas redes sociais e como ferramenta de aprendizagem. É nesta última vertente que se deve debruçar mais a escola, potenciando as aprendizagens suportadas pelas tecnologias digitais. A Realidade Aumentada como uma tecnologia com grande potencial inovador, promovendo experiências com altos níveis de motivação e possibilitando uma maior envolvência dos alunos. Neste estudo procuramos caraterizar a Realidade Aumentada sob o ponto de vista conceptual, identificar as vantagens do seu uso na Educação e fornecer algumas plataformas e aplicações que poderão ser usadas por professores, em contexto de aprendizagem, para a promoção do sucesso educativo dos seus alunos.Instituto Politécnico de Bragança2021-12-23info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167EduSer; Vol. 13 No. 2 (2021): EduSerEduser - revista de Educação; v. 13 n. 2 (2021): EduSerEduSer; Vol. 13 N.º 2 (2021): EduSer2183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167/159Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeirinhos, ManuelMeirinhos, Cláudia2024-02-03T06:05:02Zoai:eduser.ipb.pt:article/167Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:54.533813Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Augmented reality in the educational context of Basic Education A realidade aumentada no contexto educativo da Educação Básica |
title |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
spellingShingle |
Augmented reality in the educational context of Basic Education Meirinhos, Manuel Augmented reality APPS Pedagogical integration Basic Education Realidade aumentada APPS Integração pedagógica Educação Básica |
title_short |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
title_full |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
title_fullStr |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
title_full_unstemmed |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
title_sort |
Augmented reality in the educational context of Basic Education |
author |
Meirinhos, Manuel |
author_facet |
Meirinhos, Manuel Meirinhos, Cláudia |
author_role |
author |
author2 |
Meirinhos, Cláudia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Meirinhos, Manuel Meirinhos, Cláudia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Augmented reality APPS Pedagogical integration Basic Education Realidade aumentada APPS Integração pedagógica Educação Básica |
topic |
Augmented reality APPS Pedagogical integration Basic Education Realidade aumentada APPS Integração pedagógica Educação Básica |
description |
Children born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their students |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-23 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167 https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167 |
url |
https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167 https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167/159 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
dc.source.none.fl_str_mv |
EduSer; Vol. 13 No. 2 (2021): EduSer Eduser - revista de Educação; v. 13 n. 2 (2021): EduSer EduSer; Vol. 13 N.º 2 (2021): EduSer 2183-038X 1645-4774 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130940844277760 |