Augmented reality in the educational context of Basic Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Meirinhos, Manuel
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Meirinhos, Cláudia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167
Resumo: Children born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their students
id RCAP_e0b7b731e3bf2d7c15489ec470aeed37
oai_identifier_str oai:eduser.ipb.pt:article/167
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Augmented reality in the educational context of Basic EducationA realidade aumentada no contexto educativo da Educação BásicaAugmented realityAPPSPedagogical integrationBasic EducationRealidade aumentadaAPPSIntegração pedagógicaEducação BásicaChildren born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their studentsAs crianças nascidas na última década representam a primeira geração intrinsecamente imbuída nas novas tecnologias. Os dispositivos móveis fazem parte do seu dia a dia, com um uso crescente ao nível dos jogos, participação nas redes sociais e como ferramenta de aprendizagem. É nesta última vertente que se deve debruçar mais a escola, potenciando as aprendizagens suportadas pelas tecnologias digitais. A Realidade Aumentada como uma tecnologia com grande potencial inovador, promovendo experiências com altos níveis de motivação e possibilitando uma maior envolvência dos alunos. Neste estudo procuramos caraterizar a Realidade Aumentada sob o ponto de vista conceptual, identificar as vantagens do seu uso na Educação e fornecer algumas plataformas e aplicações que poderão ser usadas por professores, em contexto de aprendizagem, para a promoção do sucesso educativo dos seus alunos.Instituto Politécnico de Bragança2021-12-23info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167EduSer; Vol. 13 No. 2 (2021): EduSerEduser - revista de Educação; v. 13 n. 2 (2021): EduSerEduSer; Vol. 13 N.º 2 (2021): EduSer2183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167/159Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeirinhos, ManuelMeirinhos, Cláudia2024-02-03T06:05:02Zoai:eduser.ipb.pt:article/167Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:54.533813Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Augmented reality in the educational context of Basic Education
A realidade aumentada no contexto educativo da Educação Básica
title Augmented reality in the educational context of Basic Education
spellingShingle Augmented reality in the educational context of Basic Education
Meirinhos, Manuel
Augmented reality
APPS
Pedagogical integration
Basic Education
Realidade aumentada
APPS
Integração pedagógica
Educação Básica
title_short Augmented reality in the educational context of Basic Education
title_full Augmented reality in the educational context of Basic Education
title_fullStr Augmented reality in the educational context of Basic Education
title_full_unstemmed Augmented reality in the educational context of Basic Education
title_sort Augmented reality in the educational context of Basic Education
author Meirinhos, Manuel
author_facet Meirinhos, Manuel
Meirinhos, Cláudia
author_role author
author2 Meirinhos, Cláudia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Meirinhos, Manuel
Meirinhos, Cláudia
dc.subject.por.fl_str_mv Augmented reality
APPS
Pedagogical integration
Basic Education
Realidade aumentada
APPS
Integração pedagógica
Educação Básica
topic Augmented reality
APPS
Pedagogical integration
Basic Education
Realidade aumentada
APPS
Integração pedagógica
Educação Básica
description Children born in the last decade represent the first generation intrinsically imbued with new technologies. Mobile devices are part of their daily lives, with an increasing use in terms of games, participation in social networks and as a learning tool. It is on this last aspect that the school should focus more, enhancing learning supported by digital technologies. Augmented Reality as a technology with great innovative potential, promoting experiences with high levels of motivation and enabling greater student involvement. In this study we seek to characterize Augmented Reality from a conceptual point of view, identify the advantages of its use in Education and provide some platforms and applications that can be used by teachers, in the learning context, to promote the educational success of their students
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-23
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167
https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167
url https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.167
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/167/159
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Eduser - Revista de Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
dc.source.none.fl_str_mv EduSer; Vol. 13 No. 2 (2021): EduSer
Eduser - revista de Educação; v. 13 n. 2 (2021): EduSer
EduSer; Vol. 13 N.º 2 (2021): EduSer
2183-038X
1645-4774
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130940844277760