Educação artística não formal em públicos adultos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Calado, Margarida, 1947-
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/38561
Resumo: In this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our country
id RCAP_ed12ecb4ab9ef673728917a2c83fd4cc
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/38561
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Educação artística não formal em públicos adultosNon formal Art Education in adult peopleEducação artísticaEducação não formalPúblicos adultosCriticismoEnsaiosIn this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our countryUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaCalado, Margarida, 1947-2019-06-11T11:22:35Z2019-012019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38561porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 32-42info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:36:33Zoai:repositorio.ul.pt:10451/38561Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:52:27.599336Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Educação artística não formal em públicos adultos
Non formal Art Education in adult people
title Educação artística não formal em públicos adultos
spellingShingle Educação artística não formal em públicos adultos
Calado, Margarida, 1947-
Educação artística
Educação não formal
Públicos adultos
Criticismo
Ensaios
title_short Educação artística não formal em públicos adultos
title_full Educação artística não formal em públicos adultos
title_fullStr Educação artística não formal em públicos adultos
title_full_unstemmed Educação artística não formal em públicos adultos
title_sort Educação artística não formal em públicos adultos
author Calado, Margarida, 1947-
author_facet Calado, Margarida, 1947-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Calado, Margarida, 1947-
dc.subject.por.fl_str_mv Educação artística
Educação não formal
Públicos adultos
Criticismo
Ensaios
topic Educação artística
Educação não formal
Públicos adultos
Criticismo
Ensaios
description In this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our country
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-11T11:22:35Z
2019-01
2019-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/38561
url http://hdl.handle.net/10451/38561
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 32-42
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134461320757248