Educação artística não formal em públicos adultos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/38561 |
Resumo: | In this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our country |
id |
RCAP_ed12ecb4ab9ef673728917a2c83fd4cc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/38561 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Educação artística não formal em públicos adultosNon formal Art Education in adult peopleEducação artísticaEducação não formalPúblicos adultosCriticismoEnsaiosIn this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our countryUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaCalado, Margarida, 1947-2019-06-11T11:22:35Z2019-012019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38561porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 32-42info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:36:33Zoai:repositorio.ul.pt:10451/38561Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:52:27.599336Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação artística não formal em públicos adultos Non formal Art Education in adult people |
title |
Educação artística não formal em públicos adultos |
spellingShingle |
Educação artística não formal em públicos adultos Calado, Margarida, 1947- Educação artística Educação não formal Públicos adultos Criticismo Ensaios |
title_short |
Educação artística não formal em públicos adultos |
title_full |
Educação artística não formal em públicos adultos |
title_fullStr |
Educação artística não formal em públicos adultos |
title_full_unstemmed |
Educação artística não formal em públicos adultos |
title_sort |
Educação artística não formal em públicos adultos |
author |
Calado, Margarida, 1947- |
author_facet |
Calado, Margarida, 1947- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Calado, Margarida, 1947- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística Educação não formal Públicos adultos Criticismo Ensaios |
topic |
Educação artística Educação não formal Públicos adultos Criticismo Ensaios |
description |
In this paper we reflect about art and heritage education for adult and older people, either attending free classes of History of Art, either in cultural learning in monuments and museums, considering above all our personal experience at SNBA (National Society of fine Arts). We believe that art education for adult people should help to a better way of facing art education in schools, above all when politic power makes us believe that maternal language (Portuguese) and Mathematics are the most important subjects. On the other hand, art education can help to increase the value of our historical heritage and also to improve the interior country through tourism. We also wish to know why people in the end of their professional careers look for art education, or even try to conciliate after — work courses with their professional life. So we have made two little inquiries directed to people attending Art History courses in SNBA and also people participating in Cultural learning travelling in group through our country |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-11T11:22:35Z 2019-01 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/38561 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/38561 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 32-42 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134461320757248 |