Learning hypothesis testing through project work
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979 |
Resumo: | In this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work. |
id |
RCAP_ed78bf3408ac616d6f0b135892ce0f7f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/979 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Learning hypothesis testing through project workAprendizagem de testes de hipóteses através do trabalho de projetoIn this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work.En este artículo se estudia la realización de trabajos de proyecto por alumnos de la enseñanza superior politécnica en el aprendizaje de pruebas de hipótesis, resaltando el uso de tecnología, la promoción del raciocinio estadístico y la autoevaluación de los alumnos sobre el trabajo de proyecto. Participaron en el estudio 31 alumnos de la Licenciatura de Ingeniería Informática organizados en pequeños grupos, los cuales realizaron un trabajo de proyecto sobre el tema Redes Sociales. En términos de resultados, se destaca que, en general, los alumnos sintieron algunas dificultades en el uso de la tecnología, desarrollaron varias dimensiones del pensamiento estadístico y evaluaron positivamente su participación en el trabajo de proyecto.Neste artigo estuda-se a realização de trabalhos de projeto por alunos do ensino superior politécnico na aprendizagem de testes de hipóteses, salientando-se o uso de tecnologia, a promoção do raciocínio estatístico e a autoavaliação dos alunos sobre o trabalho de projeto. Participaram no estudo 31 alunos da Licenciatura de Engenharia Informática organizados em pequenos grupos, os quais realizaram um trabalho de projeto sobre o tema Redes Sociais. Em termos de resultados, salienta-se que, em geral, os alunos sentiram algumas dificuldades no uso da tecnologia, desenvolveram várias dimensões do pensamento estatístico e avaliaram positivamente a sua participação no trabalho de projeto.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2017-12-19info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v9i4.979https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979Indagatio Didactica; Vol 9 No 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; Vol. 9 No 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 4 (2017); 297-3161647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979/805Gonçalves, GabrielaFernandes, José AntónioNascimento, Maria Manuelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:14:42Zoai:proa.ua.pt:article/979Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:56.353056Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning hypothesis testing through project work Aprendizagem de testes de hipóteses através do trabalho de projeto |
title |
Learning hypothesis testing through project work |
spellingShingle |
Learning hypothesis testing through project work Gonçalves, Gabriela |
title_short |
Learning hypothesis testing through project work |
title_full |
Learning hypothesis testing through project work |
title_fullStr |
Learning hypothesis testing through project work |
title_full_unstemmed |
Learning hypothesis testing through project work |
title_sort |
Learning hypothesis testing through project work |
author |
Gonçalves, Gabriela |
author_facet |
Gonçalves, Gabriela Fernandes, José António Nascimento, Maria Manuel |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes, José António Nascimento, Maria Manuel |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gonçalves, Gabriela Fernandes, José António Nascimento, Maria Manuel |
description |
In this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-19 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979 https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979/805 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 9 No 4 (2017); 297-316 Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 4 (2017); 297-316 Indagatio Didactica; Vol. 9 No 4 (2017); 297-316 Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 4 (2017); 297-316 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133567022792704 |