Learning hypothesis testing through project work

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gonçalves, Gabriela
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Fernandes, José António, Nascimento, Maria Manuel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979
Resumo: In this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work.
id RCAP_ed78bf3408ac616d6f0b135892ce0f7f
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/979
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Learning hypothesis testing through project workAprendizagem de testes de hipóteses através do trabalho de projetoIn this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work.En este artículo se estudia la realización de trabajos de proyecto por alumnos de la enseñanza superior politécnica en el aprendizaje de pruebas de hipótesis, resaltando el uso de tecnología, la promoción del raciocinio estadístico y la autoevaluación de los alumnos sobre el trabajo de proyecto. Participaron en el estudio 31 alumnos de la Licenciatura de Ingeniería Informática organizados en pequeños grupos, los cuales realizaron un trabajo de proyecto sobre el tema Redes Sociales. En términos de resultados, se destaca que, en general, los alumnos sintieron algunas dificultades en el uso de la tecnología, desarrollaron varias dimensiones del pensamiento estadístico y evaluaron positivamente su participación en el trabajo de proyecto.Neste artigo estuda-se a realização de trabalhos de projeto por alunos do ensino superior politécnico na aprendizagem de testes de hipóteses, salientando-se o uso de tecnologia, a promoção do raciocínio estatístico e a autoavaliação dos alunos sobre o trabalho de projeto. Participaram no estudo 31 alunos da Licenciatura de Engenharia Informática organizados em pequenos grupos, os quais realizaram um trabalho de projeto sobre o tema Redes Sociais. Em termos de resultados, salienta-se que, em geral, os alunos sentiram algumas dificuldades no uso da tecnologia, desenvolveram várias dimensões do pensamento estatístico e avaliaram positivamente a sua participação no trabalho de projeto.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2017-12-19info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v9i4.979https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979Indagatio Didactica; Vol 9 No 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; Vol. 9 No 4 (2017); 297-316Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 4 (2017); 297-3161647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979/805Gonçalves, GabrielaFernandes, José AntónioNascimento, Maria Manuelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:14:42Zoai:proa.ua.pt:article/979Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:56.353056Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Learning hypothesis testing through project work
Aprendizagem de testes de hipóteses através do trabalho de projeto
title Learning hypothesis testing through project work
spellingShingle Learning hypothesis testing through project work
Gonçalves, Gabriela
title_short Learning hypothesis testing through project work
title_full Learning hypothesis testing through project work
title_fullStr Learning hypothesis testing through project work
title_full_unstemmed Learning hypothesis testing through project work
title_sort Learning hypothesis testing through project work
author Gonçalves, Gabriela
author_facet Gonçalves, Gabriela
Fernandes, José António
Nascimento, Maria Manuel
author_role author
author2 Fernandes, José António
Nascimento, Maria Manuel
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gonçalves, Gabriela
Fernandes, José António
Nascimento, Maria Manuel
description In this paper we study the achievement of polytechnic higher education students in the learning of hypothesis tests, emphasizing the use of technology, the promotion of statistical reasoning and the students’ self-assessment of the project work. Thirty-one students of the Informatics Engineering Degree participated in the study, organized in small groups, which carried out a project work on the Social Networks theme. In terms of results, it should be noted that, in general, students experienced some difficulties in the use of technology, developed several statistical thinking’s dimensions and positively evaluated their participation in the project work.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-19
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979
https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979
url https://doi.org/10.34624/id.v9i4.979
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/979/805
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 9 No 4 (2017); 297-316
Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 4 (2017); 297-316
Indagatio Didactica; Vol. 9 No 4 (2017); 297-316
Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 4 (2017); 297-316
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133567022792704