Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cadima, J
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Leal, T, Peixoto, C
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/108200
Resumo: The Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children.
id RCAP_f1d887190ef6f0cc95379d83df1b7cb9
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/108200
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]PsicologiaPsychologyThe Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children.20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/108200eng0870-8231Cadima, JLeal, TPeixoto, Cinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:52:26Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/108200Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:28:26.603510Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
title Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
spellingShingle Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
Cadima, J
Psicologia
Psychology
title_short Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
title_full Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
title_fullStr Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
title_full_unstemmed Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
title_sort Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
author Cadima, J
author_facet Cadima, J
Leal, T
Peixoto, C
author_role author
author2 Leal, T
Peixoto, C
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cadima, J
Leal, T
Peixoto, C
dc.subject.por.fl_str_mv Psicologia
Psychology
topic Psicologia
Psychology
description The Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2012-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/108200
url https://hdl.handle.net/10216/108200
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 0870-8231
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135591345946625