Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/108200 |
Resumo: | The Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children. |
id |
RCAP_f1d887190ef6f0cc95379d83df1b7cb9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/108200 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados]PsicologiaPsychologyThe Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children.20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/108200eng0870-8231Cadima, JLeal, TPeixoto, Cinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:52:26Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/108200Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:28:26.603510Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
title |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
spellingShingle |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] Cadima, J Psicologia Psychology |
title_short |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
title_full |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
title_fullStr |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
title_full_unstemmed |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
title_sort |
Observation of teacher-child interactions: Scale interaction carer [Observação das interacções educador-criança: Escala de interacção do prestador de cuidados] |
author |
Cadima, J |
author_facet |
Cadima, J Leal, T Peixoto, C |
author_role |
author |
author2 |
Leal, T Peixoto, C |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cadima, J Leal, T Peixoto, C |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicologia Psychology |
topic |
Psicologia Psychology |
description |
The Caregiver Interaction Scale (CIS) is an observational measure designed to assess the quality and content of the teacher's interactions with children in terms of sensitivity, harshness, and permissiveness. This scale has been extensively used in research and it has shown to capture important aspects of the interactions. This study intends to provide an overview of the CIS, as well as to present its psychometric properties, using a Portuguese sample of 115 first grade classrooms. The results show good validity and reliability. In addition, the results suggest that teachers tend to develop positive, highly engaged interactions with children. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/108200 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/108200 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
0870-8231 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135591345946625 |