The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10773/10828 |
Resumo: | In view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens. |
id |
RCAP_f6ac5cfdaafb530fafdb6228de5c4176 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ria.ua.pt:10773/10828 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at UniversityLinguística inglesaComunicação interculturalLíngua inglesa - Ensino de uma segunda línguaEnsino superiorIn view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens.Em face de galopante globalização da nossa sociedade, tanto a nível politico como económico e cultural, o modo como as diferentes línguas são ensinadas na universidade deve, também, preparar os estudantes para participarem na cidádania, com uma postura crítica. Este estudo debruça-se sobre a communicação intercultural, o plurilinguismo, a aprendizagem ao longo da vida e a mobilidade na Europa. Através de questionários sobre aspectos culturais e aprendizagem de línguas, relatórios biográficos e entrevistas, procuram-se novos rumos para o ensino das línguas, em contexto universitário, de modo a que os estudantes possam ser comprometidos com a ‘Europa do conhecimento’ quer como profissionais quer como cidadãos democratas.Universidade de Aveiro2013-07-15T11:23:00Z2005-01-01T00:00:00Z2005info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10773/10828engHodge, Georgina Annetteinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-22T11:18:55Zoai:ria.ua.pt:10773/10828Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T02:47:16.364667Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
title |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
spellingShingle |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University Hodge, Georgina Annette Linguística inglesa Comunicação intercultural Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua Ensino superior |
title_short |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
title_full |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
title_fullStr |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
title_full_unstemmed |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
title_sort |
The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University |
author |
Hodge, Georgina Annette |
author_facet |
Hodge, Georgina Annette |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hodge, Georgina Annette |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Linguística inglesa Comunicação intercultural Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua Ensino superior |
topic |
Linguística inglesa Comunicação intercultural Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua Ensino superior |
description |
In view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-01-01T00:00:00Z 2005 2013-07-15T11:23:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10773/10828 |
url |
http://hdl.handle.net/10773/10828 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137523851591680 |