The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hodge, Georgina Annette
Data de Publicação: 2005
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10773/10828
Resumo: In view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens.
id RCAP_f6ac5cfdaafb530fafdb6228de5c4176
oai_identifier_str oai:ria.ua.pt:10773/10828
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at UniversityLinguística inglesaComunicação interculturalLíngua inglesa - Ensino de uma segunda línguaEnsino superiorIn view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens.Em face de galopante globalização da nossa sociedade, tanto a nível politico como económico e cultural, o modo como as diferentes línguas são ensinadas na universidade deve, também, preparar os estudantes para participarem na cidádania, com uma postura crítica. Este estudo debruça-se sobre a communicação intercultural, o plurilinguismo, a aprendizagem ao longo da vida e a mobilidade na Europa. Através de questionários sobre aspectos culturais e aprendizagem de línguas, relatórios biográficos e entrevistas, procuram-se novos rumos para o ensino das línguas, em contexto universitário, de modo a que os estudantes possam ser comprometidos com a ‘Europa do conhecimento’ quer como profissionais quer como cidadãos democratas.Universidade de Aveiro2013-07-15T11:23:00Z2005-01-01T00:00:00Z2005info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10773/10828engHodge, Georgina Annetteinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-22T11:18:55Zoai:ria.ua.pt:10773/10828Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T02:47:16.364667Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
title The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
spellingShingle The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
Hodge, Georgina Annette
Linguística inglesa
Comunicação intercultural
Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua
Ensino superior
title_short The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
title_full The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
title_fullStr The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
title_full_unstemmed The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
title_sort The Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at University
author Hodge, Georgina Annette
author_facet Hodge, Georgina Annette
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hodge, Georgina Annette
dc.subject.por.fl_str_mv Linguística inglesa
Comunicação intercultural
Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua
Ensino superior
topic Linguística inglesa
Comunicação intercultural
Língua inglesa - Ensino de uma segunda língua
Ensino superior
description In view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-01-01T00:00:00Z
2005
2013-07-15T11:23:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10773/10828
url http://hdl.handle.net/10773/10828
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137523851591680