Determinants of green purchase behavior
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/121310 |
Resumo: | Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Statistics and Information Management, specialization in Information Analysis and Management |
id |
RCAP_fc7b8d148cef92345c1c197f7e59011e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/121310 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Determinants of green purchase behaviorGreen productsGreen MarketingGreen ConsumerProdutos verdesMarketing verdeConsumidor verdeSGD 5: Gender equalitySGD 12: Responsible production and consumptionDissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Statistics and Information Management, specialization in Information Analysis and ManagementThe green industry has been growing over the years. Consumers and companies are more concerned about their footprint and strive to reduce the environmental problems and increase their ecological actions. Thus, understanding the determinants of green purchase behavior is essential for marketers and companies to improve their strategies and products. To achieve the objective of the dissertation, a conceptual model was proposed. The data was collected through an online questionnaire, and the results were analyzed through a structural equation modeling method. The findings unveiled that environmental knowledge, perceived quality, perceived price, green trust, green advertising and long-term orientation impact the green purchase intention and that green purchase intention has a significant impact on the green purchase behavior. Additionally, the results show how the proposed model differs with gender.A indústria verde tem crescido ao longo dos anos. Os consumidores e as empresas estão mais preocupados com a sua pegada e esforçam-se para reduzir os problemas ambientais e para aumentar as suas ações ambientais. Compreender os determinantes do comportamento de compra verde é essencial para que os profissionais de marketing possam redefinir as suas estratégias e produtos. De modo a alcançar o objetivo da dissertação, um modelo conceptual foi proposto. Os dados foram adquiridos por meio de um questionário online e os resultados analisados por um método de modelagem de equações estruturais. Os resultados revelaram que a consciência ambiental, a qualidade percebida, o preço percebido, a confiança verde, a publicidade verde e o orientação a longo prazo influenciam a intenção de compra verde e que a intenção de compra verde tem um impacto significativo no comportamento de compra verde. Além disso, os resultados mostram que o modelo proposto difere com o género.Costa, Maria Manuela Simões Aparício daRUNLeitão, Maria Leonor Vieira Teles de Menezes2021-07-062024-07-06T00:00:00Z2021-07-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/121310TID:202745945enginfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:03:35Zoai:run.unl.pt:10362/121310Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:44:34.049578Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Determinants of green purchase behavior |
title |
Determinants of green purchase behavior |
spellingShingle |
Determinants of green purchase behavior Leitão, Maria Leonor Vieira Teles de Menezes Green products Green Marketing Green Consumer Produtos verdes Marketing verde Consumidor verde SGD 5: Gender equality SGD 12: Responsible production and consumption |
title_short |
Determinants of green purchase behavior |
title_full |
Determinants of green purchase behavior |
title_fullStr |
Determinants of green purchase behavior |
title_full_unstemmed |
Determinants of green purchase behavior |
title_sort |
Determinants of green purchase behavior |
author |
Leitão, Maria Leonor Vieira Teles de Menezes |
author_facet |
Leitão, Maria Leonor Vieira Teles de Menezes |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Costa, Maria Manuela Simões Aparício da RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leitão, Maria Leonor Vieira Teles de Menezes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Green products Green Marketing Green Consumer Produtos verdes Marketing verde Consumidor verde SGD 5: Gender equality SGD 12: Responsible production and consumption |
topic |
Green products Green Marketing Green Consumer Produtos verdes Marketing verde Consumidor verde SGD 5: Gender equality SGD 12: Responsible production and consumption |
description |
Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Statistics and Information Management, specialization in Information Analysis and Management |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-06 2021-07-06T00:00:00Z 2024-07-06T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/121310 TID:202745945 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/121310 |
identifier_str_mv |
TID:202745945 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
eu_rights_str_mv |
embargoedAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138053280759808 |