Peripheral points of view in arts education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/28256 |
Resumo: | The paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the country |
id |
RCAP_fca49708ebbe25c3b555d753a58da899 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/28256 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Peripheral points of view in arts educationPerspectivas periféricas sobre educação das artes visuaisEducação artística - EgiptoPedagogiaCultura visualFerramentasTeoria da arteThe paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the countryUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaEça, Teresa Torres deKhalil, Sahar F.Adel, Dina2017-07-07T16:09:23Z2017-012017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28256engIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 18-25info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:19:51Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28256Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:30.476939Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Peripheral points of view in arts education Perspectivas periféricas sobre educação das artes visuais |
title |
Peripheral points of view in arts education |
spellingShingle |
Peripheral points of view in arts education Eça, Teresa Torres de Educação artística - Egipto Pedagogia Cultura visual Ferramentas Teoria da arte |
title_short |
Peripheral points of view in arts education |
title_full |
Peripheral points of view in arts education |
title_fullStr |
Peripheral points of view in arts education |
title_full_unstemmed |
Peripheral points of view in arts education |
title_sort |
Peripheral points of view in arts education |
author |
Eça, Teresa Torres de |
author_facet |
Eça, Teresa Torres de Khalil, Sahar F. Adel, Dina |
author_role |
author |
author2 |
Khalil, Sahar F. Adel, Dina |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Eça, Teresa Torres de Khalil, Sahar F. Adel, Dina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística - Egipto Pedagogia Cultura visual Ferramentas Teoria da arte |
topic |
Educação artística - Egipto Pedagogia Cultura visual Ferramentas Teoria da arte |
description |
The paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the country |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-07T16:09:23Z 2017-01 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/28256 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/28256 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 18-25 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134366443503616 |