Peripheral points of view in arts education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Eça, Teresa Torres de
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Khalil, Sahar F., Adel, Dina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/28256
Resumo: The paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the country
id RCAP_fca49708ebbe25c3b555d753a58da899
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/28256
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Peripheral points of view in arts educationPerspectivas periféricas sobre educação das artes visuaisEducação artística - EgiptoPedagogiaCultura visualFerramentasTeoria da arteThe paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the countryUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaEça, Teresa Torres deKhalil, Sahar F.Adel, Dina2017-07-07T16:09:23Z2017-012017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28256engIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 18-25info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:19:51Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28256Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:30.476939Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Peripheral points of view in arts education
Perspectivas periféricas sobre educação das artes visuais
title Peripheral points of view in arts education
spellingShingle Peripheral points of view in arts education
Eça, Teresa Torres de
Educação artística - Egipto
Pedagogia
Cultura visual
Ferramentas
Teoria da arte
title_short Peripheral points of view in arts education
title_full Peripheral points of view in arts education
title_fullStr Peripheral points of view in arts education
title_full_unstemmed Peripheral points of view in arts education
title_sort Peripheral points of view in arts education
author Eça, Teresa Torres de
author_facet Eça, Teresa Torres de
Khalil, Sahar F.
Adel, Dina
author_role author
author2 Khalil, Sahar F.
Adel, Dina
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Eça, Teresa Torres de
Khalil, Sahar F.
Adel, Dina
dc.subject.por.fl_str_mv Educação artística - Egipto
Pedagogia
Cultura visual
Ferramentas
Teoria da arte
topic Educação artística - Egipto
Pedagogia
Cultura visual
Ferramentas
Teoria da arte
description The paper presents the International Society for Education Through Art (InSEA) as an organization enabling networking possibilities for the community of visual arts researchers, teachers and educators. Skills for the 21 century education are described to explain the need to improve our tools for advocacy. The paper describes Egyptian Visual Art Education in current days and brings up some innovative approaches to art education in the country
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-07T16:09:23Z
2017-01
2017-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/28256
url http://hdl.handle.net/10451/28256
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 18-25
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134366443503616